با حضور پروفسور ثبوتی و جمعی از مسئولان استانی؛ مجوز کافه کارآفرینی،کانون کارآفرینان استان صادر شد

همزمان با هفته ملی مهارت، مجوز فعالیت کافه کارآفرینی، کانون کارآفرینان استان از سوی اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی اعطاء شد.

به گزارش شهاب زنجان، در این مراسم که با حضور  دکتر یوسف ثبوتی، بنیانگذار اولین مدرسه کسب و کار در کشور، جمعی از مسئولان استانی و نیز کارآفرینان بخش های مختلف در محل مجموعه گردشگری – تفریحی روستای امند برگزار شد، مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی در سخنانی بر لزوم ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور تاکید کرد و گفت: فعالیت کافه های کارآفرینی و بهره بردن از تجربیات افراد موفق در این عرصه بستر مناسبی برای بیان تجارب است و با این سیاست اولین مجوز این کافه به کانون کارآفرینان استان صادر می شود.

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه در عصر کنونی باید مساله کسب و کارها جدی گرفته شود، افزود: یکی از راه های مهم برون رفت از معضل بیکاری، کارآفرینی و افزایش سطح مهارت است و نبود مهارت لازم برای ورود به بازار کار از موانع مهم بهبود وضعیت اشتغال است.

به گفته وی، اکنون گسترش فرهنگ کارآفرینی در فضای اقتصادی کشور بسیار اهمیت دارد و این وظیفه مهم می تواند از طریق ارائه آموزش های متنوع و متناسب با بازار کار توسط مراکز فنی و حرفه ای انجام پذیرد.

پروژه امند، دومین یادگار برای زنجانی ها

در بخش دیگری از این مراسم، پروفسور یوسف ثبوتی با یادی از راه اندازی دانشگاه تحصیلات تکمیلی و قدم هایی که برای توسعه رشته های علوم پایه در استان برداشته شد، گفت: امید دارم با تلاش دوستان در شرکت عمران امند مجموعه گردشگری و تفریحی امند دومین یادگار برای زنجانی ها باشد.

وی با اشاره به کاربری های تعریف شده برای این پروژه و انجام عملیات عمرانی اضافه کرد: در آینده ای نزدیک شاهد توسعه این مجموعه خواهیم بود، چرا که قدم های اولیه برای عمران و آبادانی منطقه برداشته شده است.

ثبوتی با بیان اینکه از کودکی با طبیعت انس و الفت دیرین دارد، عنوان کرد: در مدت ۸۸ سال عمر خود ۵۰ هزار اصله درخت در زنجان و شیراز کاشته ام که از این تعداد ۲۰ هزار اصله در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان بوده است.

پایه گذار اولین مدرسه کسب و کار کشور اظهار امیدواری کرد، منطقه امند به یکی از مراکز مهم گردشگری زنجان تبدیل شود و شاهد حضور گردشگران از نقاط مختلف به این منطقه باشیم.

کارآفرینی نوعی افتخار است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری زنجان نیز در این مراسم در سخنانی با پرداختن به موضوع کارآفرینی در جامعه کنونی ایران گفت: اگر فرآیند هر کاری به کارآفرینی ختم شود، در واقع نوعی افتخار محسوب می شود و  به این اصل باید بیش از پیش بهاء داده شود.

محمدرضا آبی پور، حجم بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورد به بازار کار را یادآور شد و افزود: هنوز هم صحبت از ارتباط بین صنعت و دانشگاه می شود و باید در عمل این مهم رنگ عملیاتی به خود می گیرد و باید شرایط طوری فراهم شود که فارغ التحصیل به دور از هرگونه دغدغه ای وارد بازار کار شود.

وی اجرای طرح کارورزی را یکی از طرح های موفق برای ورود تحصیلکرده ها به بازار کار اعلام کرد و ادامه داد: ادامه اجرای این طرح در ورود فارغ التحصیلان دانشگاه ها مسیر مناسبی را هموار می کرد و باید اجرای این قبیل طرح ها تداوم داشته باشد.

قدم مثبت برای شناسایی استعدادهای کارآفرینی

رئیس کانون کارآفرینان استان نیز در این مراسم در سخنانی راه اندازی کافه کارآفرینی را قدم مثبت برای شناسایی استعدادهای کارآفرینی و مطرح کردن تجربیات کارآفرینان و افراد علاقمند به این قبیل موضوعات بیان کرد و گفت: این قبیل دورهمی های با محوریت کارآفرینی تجربه موفقی در ابعاد مختلف است تا زمینه های کاری در رشته های مختلف بیش از پیش معرفی شود.

صمد یوسفی اصل با تاکید بر اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان هنوز هم برای ورود به بازار کار سردرگم هستند، افزود: شرکت کردن این قبیل افراد در این دورهمی ها و بیان موانع سد راه برای ورود به بازار کار یا کارآفرینی از اهداف این کافه است.

وی با بیان اینکه فاصله حرف تا عمل در کارآفرینی بسیار زیاد است،اظهار کرد: برخی افراد بدون شناخت از جزییات کافی وارد حوزه کارآفرینی می شوند و در گذر زمان با موانعی دست به گریبان می شود که این چالش جدی برای تداوم مسیر است.

به گفته این فعال حوزه کارآفرینی، اعتقاد دارم از مسائل مطرح شده در دورهمی های کافه های کارآفرینی ایده های بکر برای ایجاد کار به وجود می آید که  باید این محافل پربار برگزار شود.  

در خاتمه این مراسم به پاس یک عمر تلاش بی وقفه پروفسور ثبوتی در عرصه علم و دانش و کارآفرینی لوح تقدیری از سوی کانون کارآفرینان استان و اداره کل تعاون، کار و امور اجتماعی به این شخصیت علمی و چهره ماندگار فیزیک کشور اعطاء شد.

همچنین مجوز فعالیت رسمی کافه کارآفرینی کانون کارآفرینان استان نیز از سوی اداره تعاون، کار و امور اجتماعی به رئیس کانون کارآفرینان استان تقدیم شد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با حضور معاون وزیر صمت در زنجان؛ معدن زیرزمینی سولفوره انگوران افتتاح شد

پ جولای 30 , 2020
با حضور معاون وزیر صمت و رئیس هیئت مدیره ایمیدرو، مدیرعامل ایمپاسکو، رییس قرارگاه خاتم الانبیا، استاندار زنجان، نماینده مجلس و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان بخش زیرزمینی معدن سرب و روی انگوران افتتاح شد. به گزارش شهاب زنجان ، خداداد غریب‌پور در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس