با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران؛ ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی معدن زنجان افتتاح شد

با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و جمعی از مسئولان استانی ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان افتتاح شد.

افتتاح ساختمان جدید

به گزارش شهاب زنجان،رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در حاشیه افتتاح این ساختمان با تاکید بر اینکه محدودیت ها و ضرب‌العجل هایی که در قانون و آیین نامه های مربوطه پیش بینی شده با جدیت بیشتری در سال جدید پیگیری می شود، گفت: مجوزهای افرادی که کار نکنند به پیشنهاد وزارت صمت و تصویب شورای معادن استان یا شورای عالی معادن تحت ماده ۲۰ قانون معادن سلب می‌شود.

دکتر تقی نبئی، از تشکیل کارگروه تعامل در استان‌ها به منظور کاهش مشکلات میان معدنکاران و منابع طبیعی خبر داد و افزود: در این گروه تعامل، نمایندگانی از بخش معدن، سازمان نظام مهندسی معدن، سازمان صمت استان و نیز منابع طبیعی حضور دارند و پرونده هایی که ضرورت دارد تا منابع طبیعی با دقت نظر بیشتری آنها را بررسی کند، به آنجا ارجاع  می‌شود و معمولاً هم در استان مساعدت می‌کنند.

وی، استان زنجان را  یکی از قطب‌های معدنی کشور عنوان کرد و افزود: اگر قرار است بخش معدن را تقویت کنیم و معدنکاری را توسعه دهیم، باید یکی از استان‌هایی که به آن توجه ویژه مخصوصاً در بخش صدور مجوزها می‌شود، استان زنجان باشد.

نبئی،درباره یکی از جدی ترین چالش های سد راه بخش معدن اظهار کرد: با توجه به حجم و گستره فعالیت های معدنی که داریم، ذخایر معدنی کشف شده  ما رو به اتمام است.

وی ادامه داد: اگر طرح‌های اکتشافی جدید نداشته باشیم و مساعدت دستگاه‌هایی مثل محیط زیست و منابع طبیعی در کنار آن نباشد و صدور مجوزهای  اکتشافی به آن نسبتی که نیاز کشور  است انجام نشود، در آینده بخش صنعت،  صنایع و معادن و زنجیره گسترده‌ای  از  صنایع زیر مجموعه دچار مشکل خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، با اشاره به اینکه، ذخایر معدنی در بازه ۱۵ تا ۲۵ ساله جوابگو است، افزود: اکتشاف را باید از همین امروز شروع کنیم و درخواست ماهم این است که مسئولین منابع طبیعی، توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد.

به گفته وی، در کمیته بازنگری معادن هم بحث منابع طبیعی را شفاف‌تر می‌کنیم، تا اعمال سلیقه ها در شهرستان‌ها و استان ها مانع فعالیت های اجرایی و اقتصادی بخش معدن نشود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر اینکه معدن حلقه اول زنجیره تولید است و اگر این حلقه به هر دلیلی دچار مشکل شود،اضافه کرد: حلقه های بعدی که اشتغال و اقتصاد آنها در گرو حلقه اول است دچار مشکل می شوند.

این فعال صنعت معدن کشور، با اعلام اینکه موانع جدی قانونی بر سر راه صادرات مواد معدنی داریم و عوارض مختلف، تمایل به صادرات در تولید کننده محصولات معدنی را کمتر می کند، گفت:اغلب برای حمایت از بازار داخل، عوارض سنگین در مسیر صادرات معدنی هست.

وی، با بیان اینکه اعتقادی به صادرات نداریم ،افزود: حتی معتقدیم زنجیره ارزش مواد معدنی می تواند با بهره گیری از توان فنی مهندسی و دانشی که در مجموعه های دانشگاهی و در نظام مهندسی وجود دارد در کشور تکمیل شود.

در این مراسم ساختمان جدید سازمام نظام مهندسی استان زنجان با حضور جمعی از مسئولان استانی و فعالان بخش معدن افتتاح شد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازار کساد موبایل فروشان

ش مه 1 , 2021
رئیس اتحادیه تعمیر و فروش موبایل و رایانه زنجان، با اشاره به تداوم بروز کرونا و تعطیلی مراکز خرید موبایل، گفت: سال قبل به دلیل شرایط بد کسب و کار ۳۰ واحد موبایل‌فروشی تعطیل شد. فضائل رستمی‌راد، با اعلام این خبر با بیان اینکه ۲۴۰ واحد در حوزه فروش و تعمیر […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس