پای صحبت قدیمی ترین بیمه گذار بیمه آسیا استان زنجان؛ نیم قرن، بدون خلافی پای

اسداله قربان زاده – بیمه آسیا از شرکت های قدیمی فعال بیمه در استان زنجان است و در این مدت مشتریان ثابت و نام آشنایی داشته است که هر کدام به دلیل اعتماد و اطمینان به این شرکت بیمه ای در گذر زمان نقش بیمه گذاران ماندگار به خود گرفته اند.

تیمسار«کریم هوشیار»، از فرماندهان نام آشنای هشت سال جنگ تحمیلی که در رده های بالای نظامی خدمت کرده است، جزوء آن دسته از بیمه گذاران قدیمی این شرکت بیمه ای است که۵۰ سال بدون خلافی خودرو فولکس واگن۱۵۰۰ خود را بیمه کرده است. حضور او در مراسم تقدیر از بیمه گذاران عمده این شرکت بیمه ای در شستمین سال فعالیت بهانه ای شد تا با او مصاحبه ای هر چند مختصر داشته باشیم:

شما این خودرو را در چه سالی و از چه کسی خریداری کردید؟

در سال ۱۳۳۶ زمانی که در حال خدمت در شهر مراغه بودم، این خودرو را از یکی از همکاران ام خریداری کردم.

آن موقع به چه قیمتی این خودرو را خریداری کردید؟

۱۵۰۰۰ تومان قیمت این خودرو بود که اقساطی خرید کردم، طوری که ماهانه۵۰۰ تومان قسط آن بود.

از چه سالی بیمه گذار بیمه آسیا بودید؟

بنده از سال ۱۳۵۰ که به زنجان منتقل شدم، این خودرو را در شرکت سهامی بیمه آسیا بیمه کردم و تا امروز نیز بدون هیچ گونه خلاقی تحت خدمات بیمه ای این شرکت قرار داده ام.

آن زمان دفتر بیمه آسیا کجا بود؟

خدمات بیمه ای خودرو بنده توسط آقای «منصور شهدلو» که آن زمان کارشناس اتومبیل بود، انجام می شد و یادم نمی رود، دفتر بیمه در بلوار آزادی جنب شهرداری مرکز بود. مدیریت بیمه هم آن زمان ها نیز با آقای «قراگوزلو» بود.

مدل فولکس واگن شما به چه سالی برمی گردد؟

مدل این فولکس واگن۱۵۰۰ متعلق به سال۱۹۶۴ میلادی بود که تقریبا همپای پیکان آن سال ها بود.

از خدمات شرکت بیمه آسیا راضی بوده اید؟

درست است که بنده هیچ گونه خلافی در عرض این مدت طولانی نداشته ام، اما همواره همکاری نزدیک با مدیریت و کارکنان این بیمه داشته ام که همیشه لطف شان شامل حال بنده بوده است.

با این خودرو به کدام شهرهای ایران سفر کرده اید؟

اگر بگویم به کل ایران رفته ام، شاید باورتان نشود. من با این خودرو با همراه خانواه با شهرهای دور و نزدیک همچون مشهد، شیراز،بندرعباس، اصفهان، کرمان و حتی یزد نیز سفر کرده ام. در طول این سفرها نیز خاطرات خوب و خوشی با آن داشته ام.

امروز حاضر هستید، این خودرو را که برگی از خاطرات زندگی شما است، بفروشید؟

مشتری به قیمت اش بخواهد، چرا نفروشم. البته این را هم بگویم که به غیر از من کسی نمی تواند این خودرو را تعمیر کند.

چرا؟

جدا از سیستم خاصی که دارد، باید بگویم، تمام عیب های آن را در طول سال های مدید دیده و تجربه کرده ام و احساس می کنم، فقط من می توانم تعمیرش کنم. به نظرم فلسفه ماندگاری این خودرو در این نیم قرن همین مساله بوده است.

آن زمان ها در زنجان فولکس واگن با این مدل وجود داشت؟

این مدلی من ندیده بودم. فقط مدل قورباغه ای۱۳۰۰ را دیده بود. البته از این مدل ها در شهرهای تبریز و تهران در رنگ های مختلف دیده بودم.  

مهمترین ویژگی این خودرو چیست؟

همه قطعات آن فابریک اصل است و اگر مشاهده کنید، همچنان قالپاق های آن استیل براق است. جالب اینکه هر قطعه از وسایل اصلی این خودرو را روی قطعه ای دیگری بکشید، مثل الماس خط می اندازد.

با گازوئیل کار می کند؟

خیر!. با بنزین. این خودرو بدون رادیاتور کار می کند. رادیاتور روغن به جای آب در آن استفاده می شود. این خودرو در زمان هیلتر ساخته شد و اینکه از این خودرو در جنگ جهانی به دلیل سرمای شدید سیبری برای جلوگیری از یخ زدگی آب از  روغن در رادیاتوراستفاده می شد.   

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فروکش موج ممنوعیت جهانی صادرات مواد غذایی

چ مه 6 , 2020
موج اقدامات حمایتی و ممنوعیت صادرات کالاهای کشاورزی که در بحبوحه شیوع پاندمی ویروس کرونا روی داد، در حال فروکش کردن است. به گزارش شهاب زنجان به نقل از «ایسنا»، موسسه تحقیقات سیاست غذای بین‌الملل (IFPRI) اعلام کرد که از حداقل ۱۷ کشوری که درصدد محدودیت صادرات غذایی برای تضمین […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس