مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خبر داد: تعامل صنعت و استاندارد با راه‌اندازی دفاتر در دانشگاه‌های زنجان

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان گفت: با راه‌اندازی دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها، تعامل بین دانشگاه، صنعت و استاندارد بیش از گذشته تقویت می‌شود و می‌توان از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشت.

داود کارگرزاده درباره جزییات این طرح ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای‌عالی استاندارد و ابلاغیه معاون رییس‌جمهوری، دفاتر استانداردسازی، این دفاتر به‌منظور ارتباط هرچه بیشتر این اداره کل با اساتید و دانشجویان همچنین در راستای بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در مشارکت و تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از تاسیس دفتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها افزایش و ارتقاء سطح آگاهی اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها و دانش‌آموختگان، نسبت به استاندارد و استانداردسازی  است.

به گفته این مسؤول، با راه‌اندازی دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها، تعامل بین دانشگاه، صنعت و استاندارد تقویت می‌شود که می‌توان ازپتانسیل و ظرفیت‌های علمی ‌و تخصصی‌اساتید و دانشجویان درتدوین استانداردهای‌ملی استفاده کرده و درتدوین استانداردهای بین المللی نیز مشارکت فعالانه ای داشت.

این مسئول ادامه داد: تعامل موثر بین سازمان ملی استاندارد ایران و دستگاه ها به منظور مشارکت موثر در تدوین استانداردهای ملی مرتبط در راستای افزایش پوشش استاندارد و بسترسازی مناسب برای اجرایی شدن استاندارهای ملی در ساختار اجرایی و عملیاتی دستگاه ها از دیگر اهداف ترسیم شده در این بخش است.

وی اظهار کرد: آشنایی این مراکز به ویژه دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان با مقوله مهم استاندارد سازی به خصوص نحوه تدوین استانداردهای درون سازمانی با بهره گیری از ظرفیت علمی کارشناسان این سازمان ها به شکل مطلوبتری انجام خواهد شد.

 به گزارش ایرنا، هجدهمین دفتر استانداردسازی این اداره در راستای فعالیت ها و تعامل های بین بخشی مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی، در محل دانشگاه پیام نور مرکز زنجان، افتتاح شد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به میزبانی شركت توزيع برق زنجان؛سمينار آموزشي كاربرد روانشناسي کار برگزار شد

س جولای 14 , 2020
با هدف آشنایی هر چه بیشتر پرسنل شرکت توزیع برق استان زنجان سمیناری با موضوع شناخت و کاربرد متدهای روانشناسی کار و به کارگیری آن در حیطه مدیریت بخش های مختلف برگزار شد. به گزارش شهاب زنجان، مهرداد صفاریان مدیر دفتر آموزش این شرکت با بیان اینکه هدف از برگزاری […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس