به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان؛سمینار آموزشی کاربرد روانشناسی کار برگزار شد

با هدف آشنایی هر چه بیشتر پرسنل شرکت توزیع برق استان زنجان سمیناری با موضوع شناخت و کاربرد متدهای روانشناسی کار و به کارگیری آن در حیطه مدیریت بخش های مختلف برگزار شد.

به گزارش شهاب زنجان، مهرداد صفاریان مدیر دفتر آموزش این شرکت با بیان اینکه هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی هر چه بهتر معاونان و مدیران در حوزه بهداشت روانی و ایمنی در محیط کار بود، گفت: در کارگاه آموزشی روانشناسی کاربردی کار،رفتار و فرایندهای ذهنی افراد در رابطه با کار جمعی مورد مطالعه قرار گرفت و با ارائه راهکارهایی در خصوص خدمات مشاوره روانشناسی کار ونحوه حل و فصل مشکلات کارکنان در ابعاد مختلف می تواند تخصص، انرژی و مهارت کارکنان را در اختیار اهداف و ماموریت سازمان قرار داده و در نهایت موجب بهبود نگرش مدیران به مقوله بهداشت روانی و افزایش بهره وری پرسنل خواهدشد.

وی تصریح کرد: امروزه روانشناسی کار در خصوص همبستگی ها و کشف روابط علّی موجود بین متغیرهای مستقل نظیر عوامل ارگونومیک، نوع سرپرستی، حقوق و دستمزد و متغیرهای وابسته مانند انگیزه کارکنان، فرسودگی شغلی، بهره وری افردو عملکرد سازمان مطالعه می کند.

صفاریان ادامه داد: یکی دیگر از کاربردهای روانشناسی کار بررسی پدیده هایی نظیر تفاوت های فردی، شخصیت افراد، انگیزش، حقوق و دستمزد، ساختار گروهی در سازمان، نظم تشویق و تنبیه، طراحی شرایط کار  می باشد که شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با آنها آشنا شدند.

صفاریان با بیان اینکه از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه مفید آموزشی روان‌شناسی کسب و کار علمی کاربردی بود که نحوه ی ارتقاء اثربخشی افراد در سازمان‌ها را مورد بررسی قرار می دهد،خاطر نشان کرد: با برگزاری این سیمنار نحوه نگرش صحیح به مقوله ایمنی در کار توسط متولیان امر می تواند باعث بهبود اقدامات موثر در راستای طراحی مناسب، اجرای با کیفیت پروژه های در دست اقدام شود و همچنین موجب افزایش بازدهی بخش های نظارتی و بهره برداری در ارائه خدمات  مطلوب به مشترکان برق شود.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگو با «شهاب زنجان»: مهمترين دستاورد خوشه چاقو، اعتمادآفريني و ظرفيت سازي است

س جولای 14 , 2020
چاقو یکی از قدیمی ترین و اصیلترین هرهای ساخت دست بشر است که هنوز هم جایگاه خاصی در بین خانواده ها،هنرمندان و سایر اقشار مختلف دارد. هر چند در گذر زمان به دلیل تنوع طلبی شکل و شمایل خاصی برای خود گرفته است و هنرمندان این عرصه با بهره بردن […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس