به میزبانی شركت توزيع برق زنجان؛سمينار آموزشي كاربرد روانشناسي کار برگزار شد

با هدف آشنايي هر چه بيشتر پرسنل شرکت توزیع برق استان زنجان سمیناری با موضوع شناخت و كاربرد متدهاي روانشناسي کار و به كارگيري آن در حيطه مديريت بخش هاي مختلف برگزار شد.

به گزارش شهاب زنجان، مهرداد صفاريان مدير دفتر آموزش این شرکت با بيان اينکه هدف از برگزاري اين دوره آموزشي آشنايي هر چه بهتر معاونان و مديران در حوزه بهداشت رواني و ايمني در محيط کار بود، گفت: در کارگاه آموزشي روانشناسي کاربردي کار،رفتار و فرايندهاي ذهني افراد در رابطه با کار جمعي مورد مطالعه قرار گرفت و با ارائه راهکارهايي در خصوص خدمات مشاوره روانشناسي کار ونحوه حل و فصل مشکلات کارکنان در ابعاد مختلف مي تواند تخصص، انرژي و مهارت کارکنان را در اختيار اهداف و ماموريت سازمان قرار داده و در نهايت موجب بهبود نگرش مديران به مقوله بهداشت رواني و افزايش بهره وري پرسنل خواهدشد.

وي تصريح کرد: امروزه روانشناسي کار در خصوص همبستگي ها و کشف روابط علّي موجود بين متغيرهاي مستقل نظير عوامل ارگونوميک، نوع سرپرستي، حقوق و دستمزد و متغيرهاي وابسته مانند انگيزه کارکنان، فرسودگي شغلي، بهره وري افردو عملکرد سازمان مطالعه مي کند.

صفاریان ادامه داد: يكي ديگر از کاربردهاي روانشناسي کار بررسي پديده هايي نظير تفاوت هاي فردي، شخصيت افراد، انگيزش، حقوق و دستمزد، ساختار گروهي در سازمان، نظم تشويق و تنبيه، طراحي شرايط کار  مي باشد که شرکت کنندگان در اين دوره آموزشي با آنها آشنا شدند.

صفاريان با بیان اینکه از ديگر موضوعات مطرح شده در اين کارگاه مفيد آموزشي روان‌شناسي کسب و کار علمي کاربردي بود که نحوه ي ارتقاء اثربخشي افراد در سازمان‌ها را مورد بررسي قرار مي دهد،خاطر نشان کرد: با برگزاري اين سيمنار نحوه نگرش صحيح به مقوله ايمني در کار توسط متوليان امر مي تواند باعث بهبود اقدامات موثر در راستاي طراحي مناسب، اجراي با كيفيت پروژه هاي در دست اقدام شود و همچنين موجب افزايش بازدهي بخش هاي نظارتي و بهره برداري در ارائه خدمات  مطلوب به مشترکان برق شود.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگو با «شهاب زنجان»: مهمترين دستاورد خوشه چاقو، اعتمادآفريني و ظرفيت سازي است

س جولای 14 , 2020
چاقو یکی از قدیمی ترین و اصیلترین هرهای ساخت دست بشر است که هنوز هم جایگاه خاصی در بین خانواده ها،هنرمندان و سایر اقشار مختلف دارد. هر چند در گذر زمان به دلیل تنوع طلبی شکل و شمایل خاصی برای خود گرفته است و هنرمندان این عرصه با بهره بردن […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس