پذیره‌نویسی سهام دارا دوم؛ شگرد جدید کلاه‌برداران

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: یکی از جدیدترین شیوه‌های کلاه‌برداری، پذیره‌نویسی نویسی در سهام دارا دوم با جعل سامانه سجام است.

به گزارش شهاب زنجان، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با کلاه‌برداری به سبک سهام دارا دوم، اظهار کرد: با توجه به تمدید مهلت پذیره‌نویسی واحدهای صندوق دارا دوم پالایشی، کلاه‌برداران سایبری از این فرصت استفاده کرده و با ایجاد آدرس جعلی و مشابه سامانه سجام اقدام به ایجاد صفحات فیشینگ و سرقت اطلاعات بانکی کاربران و برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.

وی در رابطه با روش‌های اغوا کردن افراد در فضای مجازی، افزود: این افراد با درج تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی به بهانه ورود و انجام معاملات در بازار سرمایه اطلاعات کاربران را دریافت کرده و معمولا پس از اخذ وجه ارتباط را با کاربر قطع می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر شهروندان زنجانی از ورود به لینک‌های ناشناس و پرداخت وجه حتی مبالغ بسیار کم پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: گفتنی است شهروندان در صورت نیاز به سامانه سجام صرفاً به آدرس الکترونیکی؛ https://www.sejam.ir مراجعه کنند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شماره جدید شهاب زنجان منتشر شد

چ سپتامبر 16 , 2020
💢 شماره جدید شهاب زنجان با پرداختن به اوضاع مسگران این شهر زنجان منتشر شد. در بخشی از این گزارش آمده است:« مس جزوء صنایع دستی معتبر استان بوده و هویتی منطقه است. کرونا رکود شدید در بازار مس حاکم کرده و افزایش قیمت مواد اولیه در آن بی تاثیر […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس