افزایش سرقت کابل روشنایی معابر شهری در زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: در هفته‌های اخیر آمار سرقت تاسیسات شرکت توزیع برق استان زنجان در حوزه شهری زنجان افزایش یافته است.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع سرقت‌های اخیر کابل و روشنایی، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر آمار سرقت تاسیسات شرکت توزیع برق استان در حوزه شهری زنجان افزایش یافته است که به همین منظور با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی استان، سارقان تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

وی افزود: هر بار که قطعه‌ای از کابل‌های برق به سرقت می‌رود، مردم به اجبار باید خاموشی‌های چند ساعته را تحمل کنند تا تعمیرات و جایگزینی‌های لازم توسط شرکت توزیع نیروی برق انجام گیرد؛ از سویی دیگر برخی اوقات همین قطعی‌های برق سبب آسیب به لوازم خانگی مشترکان شده و به لحاظ اقتصادی مشکلاتی را دامن‌گیر مردم می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در سطح استان بیش از ۵۷۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق وجود دارد که سالانه بر اساس برنامه‌ریزی‌های موجود در مسیرهایی که امکان سرقت سیم‌های مسی بالا است، به کابل‌های خودنگهدار تبدیل می‌شود و به میزان قابل توجهی، وقوع سرقت کاهش می‌یابد.

علیزاده تصریح کرد: طی روزهای اخیر بنا بر اعلام رئیس پلیس آگاهی استان زنجان چند تن از سارقان کابل و سیم‌های مسی که اقدام به سرقت از سطح روستاها و شهرستان‌ها کرده‌اند، دستگیر شده و با معرفی به مراجع قضائی باید پاسخگوی اقدام نامناسب خود باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: در هفته‌های گذشته مسیرهای بلوار شریعتی «حد فاصل میدان ولیعصر (عج) تا پل ولیعصر (عج) و حد فاصل میدان پروین اعتصامی تا میدان ولیعصر (عج)»، اتوبان ۲۲ بهمن و خیابان اصلی نیکسازان به خاطر سرقت کابل روشنایی در خاموشی فرو رفت، که این شرکت به منظور بازسازی و تامین روشنایی مجدد مسیرهای مزبور اقدام به تامین اعتباراز منابع داخلی کرده و در صورت تامین منابع مالی، پروژه‌های یاد شده سریعا اجرا خواهد شد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گنید سلطانیه تا پایان آذر تعطیل است

د نوامبر 16 , 2020
سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس،گنبد سلطانیه تا اطلاع ثانوی تعطیل است. حسین عیدانی، با بیان اینکه این اقدام برای حفاطت از سلامت شهروندان انجام می شود، اظهار کرد: برای مقابله ویروس کرونا، […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس