از محبت آلودگی هواها، واکسن شود

ندا حائری – * پیشنهاد می‌کنیم در لایحه‌ی بودجه‌ی دولت یک مجموعه‌ی آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مجهز درنظر گرفته شود. فایده‌ی این مجموعه این است که پژوهشگران داخلی می‌توانند در آنجا با استفاده از دانش بومی، هوای بسیار پاک! پایتخت را آنالیز کرده و حداقل دویست و پنجاه و چهار ترکیب جدید شیمیایی و عناصر غایب جدول تناوبی را پیدا کرده و به نام خود ثبت نمایند. در این حالت شاید واکسن کرونا نصیبمان نشود ولی حداقل قادر خواهیم بود که جایزه‌ی نوبل شیمی را مال خود کنیم.

ندا حائری

* پیشنهاد می‌کنیم آقای توبیاس بومگارتنر عکاس آلمانی که به تازگی به خاطر گرفتن عکس از دو پنگوئن عاشق، برنده‌ی جایزه‌ی عکس اقیانوس شده است لطف کرده و یک تُک پا تشریف بیاورد به مملکت زیبا و جذاب ما. شاید بپرسید برای چه باید بیاید که خب راستش را بگویم نمی‌دانم!! ولی خب به نظرتان کسی که سه روز معطل دو عدد پنگوئن مانده که بتواند از لحظه‌ی عاشقانه‌ی آن‌ها عکسبرداری کند، نمی‌تواند منتظر شنبه‌ی موعود ما که قرار است همه‌چیز در آن عادی شود و ما واکسن بخریم و ما واکسن بزنیم و ما همچون شهروندان دیگر نقاط دنیا «آدمیزاد» محسوب شویم و روزمان را با خبرهای ناخوشایند آغاز نکنیم، بماند و عکس آن لحظات را برای ثبت در تاریخ بردارد؟!

* پیشنهاد می‌کنیم دو عدد سنجاب به سیستم آموزشی کشور اضافه شود. همانطور که احتمالا نمی‌دانید سنجاب‌ها وقتی می‌خواهند به یکدیگر محبت کنند بهم گل هدیه می‌دهند. اگر ما سنجاب‌ها را به سیستم آموزشی کشور اضافه کنیم (حتی در سطوح بالا و به خصوص در سطوح خیلی بالا) آدم‌ها یاد می‌گیرند که به جای دعوا و گیر دادن به یکدیگر و مورد عنایت قرار دادن هم، محبت را سرلوحه‌ی زندگی خویش قرار دهند و مثلا ما شاهد روزی خواهیم بود که وزیر بهداشت به نائب رئیس مجلس گل تقدیم کرده و یا رییس محترم دولت یک سبد گل زیر بغل زده و به صورت غافلگیرکننده به یکی از جلسات علنی مجلس ورود کرده و سبد را روی میز رئیس مجلس قرار داده است. البته که خدا رو شکر خدا رو شکر چیزی که ما در مملکت زیاد داریم صلح و صفا و صمیمیت است بویژه در سطوح بالای مملکت. من‌باب مثال و الگوسازی عرض نمودیم فقط!.

* پیشنهاد می‌کنیم ورودی و خروجی تمام راه‌های آبی کشور چند عدد تور ماهیگیری نصب شود. فایده‌ی این کار در این است که هم شهروندان بومی مناطق آب‌دار کشور می‌توانند دوباره از طریق صید انواع ماهی و فروش آن‌ها در بازارهای محلی روزگار بگذرانند و هم با زیاد شدن گوشت سفید ماهی در بازار شاهد کاهش قیمت آن بوده و به امید پروردگار شاهد روزی خواهیم بود که گوشت ماهی در سبد غذایی آریایی‌های اصیل، جایگزین گوشت قرمز شده و میانگین ضریب هوشی ایرانی‌ها مجددا به اوج خود بازگشته است. البته شاید لطف الهی شامل حالمان شود و این وسط یک کشتی تایتانیکی و زیردریایی‌ای هم به تورمان خورد و خوشبختی روزافزون‌مان را تکمیل کرد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جدیدترین اثر«محمدعلی خامه پرست» روانه بازار نشر شد

ی ژانویه 3 , 2021
اثر جدید «ماه عسل در تیمارستان» به قلم محمد‌علی‌خامه‌پرست، روایت یونسی است که تصمیم می‌گیرد مدتی دیوانگی کند!. یونس برای آنکه دریابد در دنیای دیوانگان چه می‌گذرد با همراهی دوست روانپزشکش تصمیم می‌گیرد، مدتی را در تیمارستان به عنوان بیمار بستری بشود، اما هر چه می‌گذرد او متوجه غیرعادی بودن […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس