خرم‌دره، شهرستان بحرانی استان به لحاظ شیوع کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرم‌دره با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام کرد: خرم‌دره در بین ۴۳ شهرستان بحرانی کشور از لحاظ شیوع کرونا قرار دارد.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایسنا، جلیل کریم‌خانی با اشاره به منتشر شدن فهرست شهرستان‌های بحرانی کرونا که خرم‌دره نیز در بین آن‌ها قرار دارد، اظهار کرد: طبق اعلام از روز دوشنبه (۵ آبان‌ماه) به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید در این شهرستان‌ها اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قدرت انتقال این ویروس منحوس ۱۰ برابر قبل است، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تهدید سلامت عمومی و کاهش مرگ و میر در شهرستان شهروندان باید همکاری لازم را با مسئولان بهداشت و درمان داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرم‌دره با بیان اینکه ماسک نزدن در شرایط موجود شجاعت نیست، ادامه داد: این اقدام تجاوز به حریم سلامتی سایر اطرافیان و هم‌نوعان است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت رعایت قرنطینه کامل توسط افرادی که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، بیان ‌کرد: رعایت نکردن قوانین قرنطینه توسط افراد مبتلا، خیانت و خودخواهی است؛ چرا که باعث ابتلای سایر مردم و افزایش تعداد بیماران خواهد شد.

کریم‌خانی، پرهیز از حضور در تجمعاتی مانند عروسی و عزا را از دیگر راهکارهای مبارزه با این ویروس عنوان کرد و گفت: تدارک مجالس تجمعی عروسی، دورهمی‌ها یا مجلس ختم و … در شرایط کنونی، خودخواهی محض بوده و آماده کردن قتل‌گاه برای شرکت‌کنندگان در مراسم و ایجاد خاطرات ناخوشایند در اذهان بازماندگان است.

وی با یادآوری این مطلب که در حال حاضر زدن ماسک، فاصله‌گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تکلیف و وظیفه عموم شهروندان خصوصا متصدیان صنوف است، خاطرنشان کرد: شهروندان با ماسک نزدن در هنگام خرید یا مراجعه به ادارات، سلامتی سایر مشتریان، کارمندان و  کاسبین را به مخاطره می‌اندازند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شماره جدید شهاب زنجان منتشر شد/روز جهانی غذا

ی اکتبر 25 , 2020
شماره جدید شهاب زنجان با تیتر یک به مناسبت روز جهانی غذا منتشر شد. در این شماره مدیر عامل صنایع غذایی هومن نگاهی به ظرفیت های غذایی استان زنجان داشته است و ضمن پیشنهاد تبدیل زنجان به بندر خشک و نگاهی به حوزه کشاورزی استان دارد. در این مصاحبه موضوع […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس