قزلباش خبر داد: وضعیت پایدار بیماری کرونا در زنجان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: وضعیت بیماری کرونا در مناطق مختلف این استان به نسبت پایدار است و توجه عموم مردم به نکات بهداشتی می‌تواند به تحقق اهداف ترسیم شده کمک کند.

دکتر پرویز قزلباش در این باره به ایرنا افزود: با اقدامات انجام شده ۱۰۰ درصد جمعیت این استان در مرحله اول بیماری کرونا، غربال شدند که در مرحله دوم نیز افراد پرخطر در این ارتباط مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا این استان تست غربالگری را مد نظر قرار داد و با این کار از اشخاصی که حامل بیماری بودند و افرادیکه غربالگری شده بودند در کنار انجام تست‌های بالینی، تست‌های آزمایشگاهی نیز انجام گرفت و در نهایت مشخص شد که تفسیر درگیری در شهرستان‌ها با توجه به این غربالگری متفاوت است.

این مسؤول ادامه داد: بررسی میزان بروز بیماری کرونا در شهرستان‌ها با میزان سرپایی تفاوت دارد و در این میان طرح غربالگری به مدیریت بهتر بیماری کووید ۱۹ کمک کرد به طوریکه ۶ هزارو ۶۳۷ نمونه گیری انجام شد که از این مجموع یک‌هزارو ۳۲۵ نفر تست آزمایشگاهی سرپایی بودند.

قزلباش افزود: یکی از نتایج بسیار مهم طرح غربالگری شناسایی افراد مثبت، اطرافیان و نزدیکان آنان بود چراکه این مهم فرصت ایجاد نقاهتگاه‌ در استان را ایجاد کرد که در این راستا بیماران به این نوع مکان ها هدایت شدند.

وی اظهار داشت: در این راستا، سه هتل در زنجان آماده سازی شد و با همکاری فرمانداران در شهرستان‌ها نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفت که اعتماد مردم به سیستم را به دنبال داشت و در واقع سه هزار تخت نقاهتگاهی در استان آماده سازی شد.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: طرح پایلوت غربالگری آزمایشگاهی با همکاری مسؤولان استانی و مردم افق جدیدی در برابر بیماری کووید ۱۹ گشود و در زمان حاضر این کار برای ۲۲ دانشگاه کشور الگو شده و حتی مورد توجه سازمان جهانی بهداشت(who) هم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با طراحی نرم‌افزاری که در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان انجام گرفته، به صورت آنلاین می‌توان تمام بیماران مبتلا را مورد ارزیابی قرار داد.

به گفته قزلباش، اولین مورد بیماری کرونا، براساس نتایج آزمایشگاهی مثبت، ۱۳ اسفند، با ۲ هفته فاصله از کشور در زنجان شناسایی شد که این مدت فرصتی را در اختیار استان قرار داد که اقدامات سرنوشت‌سازی را انجام دهد که  از جمله آن می توان به اطلاع رسانی های وسیع و آماده سازی تختهای بیمارستانی اشاره کرد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس سازمان صمت استان اعلام کرد: افزایش43 درصدی تشکیل پرونده های بازرسی در زنجان

ی مه 3 , 2020
در سال گذشته میزان پرونده های تشکیل شده در نتیجه بازرسی های صورت گرفته در استان زنجان از رشد ۴۳ درصدی برخوردار بوده است. به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی سازمان صمت زنجان، ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با اعلام خبر فوق […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس