در اماکن عمومی؛۶۸ درصد مردم زنجان از ماسک استفاده می‌کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان، با تاکید بر تداوم استفاد ه از ماسک گفت: ۶۸ درصد مردم استان در اماکن و مرکز عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که این میزان نسبت به سه هفته گذشته هفت درصد کاهش را نشان می دهد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایرنا، پرویز قزلباش در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان افزود: بر اساس آخرین نتایج بررسی های انجام شده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است به طوری که طبق نتایج بررسی هفته آخر مردادماه، میزان رعایت پروتکل ها در این استان ۸۶ درصد و در کشور ۷۹ درصد بوده است.  

وی به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد طی هفته گذشته از جهت میزان ابتلا به بیماری وضعیت پایداری را در استان داریم و کاهش تعداد مبتلایان بسیار تدریجی و قطره چکانی است.  

قزلباش با بیان اینکه طی یک هفته گذشته به طور میانگین ۲۸۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند، گفت: تعداد بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه نیز ۶۰ نفر است که نیمی از آنان بدحال هستند.  

وی با بیان اینکه روند کاهش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان نیز کُند شده است، افزود: هم اکنون شهرستان های زنجان، خرمدره و ابهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا و خدابنده، ایجرود و ماهنشان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.  

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات های عزاداری این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، حدود ۸۰ درصد عزاداران در مراسم هیات ها، از ماسک استفاده می کنند. 

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس اداره جنگلکاری استان در گفتگو با «شهاب زنجان»: پای منفعت در میان است/ افزایش قیمت چوب دلیل منطقی و عقلانی برای برداشت غیرقانونی درخت و چوب از جنگل‌ نیست

ی آگوست 30 , 2020
اسداله قربان زاده- نزدیک به۲۷ درصد سطح خشکی­ های جهان را جنگل تشکیل می دهد، این در حالیست که کمتر از۶/۸ درصد خاک کشور را جنگل پوشانده است. ایران عضو کشورهای با پوشش کم جنگلیLFCC است که متعهد به افزایش سطح جنگل ها به۱۰ درصد سطح کشور است. با نگاهی […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس