با حکم مدیر کل؛ مشاور بهزیستی زنجان در امور افراد دارای معلولیت نابینایی منصوب شد

همزمان با روز جهانی عصای سفید  مشاور مدیر کل بهزیستی استان در امور معلولان نابینا منصوب شد.

به گزارش شهاب زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان جهت پیگیری مشکلات این قشر و فراهم ساختن زمینه رفع مشکلات و بهبود شرایط زندگی، توجه به مناسب سازی و فعالیت های شغلی آنها «احمد ایمانی»، روشندل فعال اجتماعی را به عنوان مشاور خود در امور رسیدگی به مشکلات نابینایان منصوب کرد.

محمد محمدی در این حکم بر ضروری بودن پیگیری مطالبات معلولان و حضور یک فرد آگاه در تصمیم گیری های مربوط به امور نابینایان و اجرایی شدن هر چه بیشتر قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و ارتباط با سطوح مختلف تصمیم گیری تاکید کرد.

وی در جلسه دیدار با اعضاء انجمن نابینایان به مناسبت روز جهانی عصای سقید با بیان اینکه معلولان شهروندان درجه یک جامعه هستند، گفت : همگام با بهزیستی سایر ادارات و ارگان های غیردولتی نیز در تسهیل مشکلات مربوط به امور معلولین مشارکت فعال داشته باشند.

این مقام مسئول  با بیان اینکه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی، مراکز تفریحی، حمل و نقل شهری، ساختمان پزشکان و غیره از مطالبات برحق معلولان است، تاکید کرد: انتظار می رود سایر ارگاها نیز همگام با بهزیستی در امر مناسب سازی کوشا باشند و ارتباط موثر جامعه، زمینه ساز توانمند سازی معلولین است.

این مقام مسئول افزود: در راستای حمایت از نابینایان تامین کمک هزینه توانبخشی خصوصا عینک ، هزینه های درمان ، هزینه های تحصیلی ، و ایاب و ذهاب به جامعه هدف پرداخت شده است .

وی در خصوص مشوق های حمایتی به کارفرمایان در صورت به کار گیری مددجویان تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: کارفرمایان به معلولان اعتماد کنند و در صورت به کار گیری  مددجویان تحت پوشش و افراد معلول با درصد متوسط تا شدید علاوه بر بهره مندی از حقوق ترمیمی ، تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان و حق بیمه کارفرمایی تعلق می گیرد.

محمدی با اشاره به بهره گیری از ایده های نو و خلاقانه  در ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات تاکید نمود : مددجویان تحت پوشش می توانند با تشکیل تعاونی معلولین و راه اندازی NGO امکاناتی فراهم آورند تا معلولین به صورت همصدا خواسته ها و نیازهایشان را مطرح نمایند و هماهنگی و مشاوره میان سازمان های  دولتی و غیر دولتی  و سایر ارگانهای مرتبط با معلولین را پر رنگ تر سازند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان:صادرکنندگان به جای جایزه مشوق دریافت کنند

س اکتبر 20 , 2020
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، گفت: صادرکنندگان به‌جای جایزه صادراتی، مشوق دریافت می‌کنند. مهدی رنگ‌رونا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته، جایزه صادراتی به صادرکنندگان برتر اعطا نمی‌شود، بلکه مشوق‌هایی در قالب کمک‌های تجاری تجمیع شده و در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد که می‌توان به کمک‌هزینه شرکت در […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس