رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان:صادرکنندگان به جای جایزه مشوق دریافت کنند

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، گفت: صادرکنندگان به‌جای جایزه صادراتی، مشوق دریافت می‌کنند.

مهدی رنگ‌رونا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برخلاف سال‌های گذشته، جایزه صادراتی به صادرکنندگان برتر اعطا نمی‌شود، بلکه مشوق‌هایی در قالب کمک‌های تجاری تجمیع شده و در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد که می‌توان به کمک‌هزینه شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی به صادرکنندگان اشاره کرد. وی افزود: از آنجایی که برای حضور در نمایشگاه‌ها محل تامین بودجه‌ای تعریف نشده، به همین دلیل این مهم هنوز برای صادرکنندگان به عنوان مشوق محقق نشده است. مشکلات ارزی و تخصیص ارز صادرکنندگان را درگیر کرده که باید رفع شود. این مسئول ادامه داد: بیشتر افرادی که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند بیش از آنکه نیاز به حمایت‌های مالی داشته باشند، به حمایت معنوی نیاز دارند تا بتوانند در شرایط کنونی اقتصادی کشور به فعالیت خود ادامه دهند.

رنگ‌رونا تصریح کرد: بخش عمده صادرکنندگان استان، تولیدکننده هستند و مقصد بخش عمده سبد صادراتی استان به ترکیه صادر می‌شود که در بخش ابتدایی سال، صادرات به این کشور کاهش پیدا کرد ولی پس از تنظیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرزها بازگشایی و روند صادرات دوباره از سر گرفته شد.

وی شمش روی را عمده محصول صادراتی از استان اعلام و خاطرنشان کرد: بحث ورود موقت واحدهای تولیدی روی استان مشکلات بسیاری را در بخش تعهدات ارزی برای آن‌ها ایجاد کرده است که رفع این مشکل در توسعه صادرات بسیار موثر خواهد بود. باید مشکلات ریشه‌ای حل شود؛ چراکه اقتصاد دستوری کشور را دچار مشکل می‌کند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آژیر قرمز تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان به صدا درآمد

چ اکتبر 21 , 2020
طبق آمار، در استان زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ مورد مثبت بستری و ۲۵۳ مورد مثبت سرپایی از لحاظ آزمایشگاهی و فوت ۵ بیمار کرونایی ثبت شد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، بر اساس آخرین اخبار، استان زنجان به لحاظ شیوع بیماری […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس