مدیرکل تعزیرات حکومتی استان: فروش اجباری، پای شرکت‌ توزیع‌کننده مواد غذایی را به تعزیرات باز کرد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان، گفت: شرکت توزیع‌کننده موادغذایی به دلیل فروش اجباری، متخلف شناخته شد.

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گزارش‌های مردمی تاثیر زیادی در کشف جرم دارد، اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله مردمی در رابطه با برخی از فروشگاه‌های عرضه موادغذایی که اقدام به فروش اجباری کالا داشتند، بازرسی‌هایی انجام شد.

وی افزود: بررسی‌های صورت ‌گرفته توسط گشت مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره‌کل بازرسی استان، بازرسان هر دو مجموعه اعلام کردند که این تخلف به درخواست شرکت توزیع‌کننده مواد غذایی به این فروشگاه‌ها انجام‌ شده که این واحدها را موظف به فروش روغن خوراکی مصرف خانوار به همراه محصولاتی دیگر از قبیل رب ‌گوجه‌فرنگی و … می‌کرد.

این مسئول، جرم شرکت توزیع‌کننده مواد غذایی در زنجان را محرز دانست و ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام‌ شده این شرکت در مجموع ۶۰۰ میلیون ریال تخلف فروش اجباری داشته که پرونده آن تشکیل و برای بررسی و صدور حکم به یکی از شعب تعزیرات حکومتی استان، ارجاع داده شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند تا شکایات آنان بررسی و پیگیری شود.

ممیزی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی بازار و محدودیت‌هایی که اداره بازرسی این سازمان دارد، انتظار می‌رود شهروندان علاوه ‌بر شناخت و صیانت از حقوق خود، موارد تخلف را به این سازمان اعلام کنند تا از تخلفات پیش از آنکه گسترده‌تر شده، پیشگیری شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس ‌ماده ۶۴ قانون نظام صنفی کشور؛ فروش اجباری عبارت است از فروش اجباری یک یا چند نوع کالا یا خدمت به همراه کالا یا خدمت دیگر که جریمه فروش اجباری نیز به شرح زیر است:

‌الف) برای فروش اجباری کالا، الزام فروشنده به پس گرفتن کالا و جریمه نقدی ‌معادل پنج برابر قیمت فروش کالای تحمیلی.

ب) برای فروش اجباری خدمت، جبران خسارت وارد شده به خریدار و جریمه ‌نقدی معادل پنج برابر مبلغ خدمت اجباری.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آیا بیمه عمر یک سرمایه گذاری است؟

د دسامبر 7 , 2020
ترجمه : اسداله قربان زاده-  ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که بیمه عمر را سرمایه گذاری می دانند. خب، ممکن است وقتی آن را با سایر وسایل نقلیه سرمایه گذاری مقایسه می کنید، متفاوت فکر کنید، حتی اگر برخی از سیاست ها حق بیمه شما را سرمایه […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس