آیا بیمه عمر یک سرمایه گذاری است؟

ترجمه : اسداله قربان زاده-  ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که بیمه عمر را سرمایه گذاری می دانند. خب، ممکن است وقتی آن را با سایر وسایل نقلیه سرمایه گذاری مقایسه می کنید، متفاوت فکر کنید، حتی اگر برخی از سیاست ها حق بیمه شما را سرمایه گذاری کنند و بخشی از ارزش بیمه نامه را به شما به صورت نقدی وعده دهند.

سیاست های ارزش نقدی معمولا به عنوان راهی دیگر برای پس انداز یا سرمایه گذاری برای بازنشستگی مطرح می شود. این سیاست ها به شما کمک می کند تا یک سرمایه جمع کنید که مورد علاقه قرار می گیرد. این سود به این دلیل حاصل می شود که شرکت بیمه همان پول را برای منافع خود سرمایه گذاری می کند، دقیقاً مانند بانک ها. به نوبه خود، آنها درصدی را برای استفاده از پول شما پرداخت می کنند. بیمه عمر همیشه یک روش عالی برای سرمایه گذاری نیست. اگر پول را از برنامه پس انداز اجباری بردارید و آن را در یک صندوق شاخص سرمایه گذاری کنید، احتمالاً بازده بسیار بهتری خواهید داشت. برای افرادی که فاقد انضباط برای سرمایه گذاری منظم هستند، یک بیمه نامه با ارزش پول نقد ممکن است مفید باشد. از طرف دیگر ، یک سرمایه گذار منضبط نیازی به اسقاط از جدول یک شرکت بیمه ندارد.

ارزش پول نقد در مقابل زندگی مدت دار

شرکت های بیمه عاشق بیمه نامه های با ارزش پول هستند و با دادن کمیسیون به نمایندگانی که آنها را می فروشند، آنها را به شدت تبلیغ می کنند. اگر می خواهید سیاست را تسلیم کنید- یعنی بخش پس انداز خود را پس بگیرید و بیمه را لغو کنید – یک شرکت بیمه اغلب پیشنهاد می کند برای ادامه پرداخت حق بیمه از پس انداز خود وام بگیرید. اگرچه به نظر می رسد این یک راه حل ساده باشد، اما در صورت پرداخت نشدن تا زمان مرگ ، مبلغ وام از مزایای مرگ شما کم می شود.

بیمه مدت دار بیمه ای خالص و ساده است. شما بیمه ای را خریداری می کنید که اگر در دوره ای که بیمه نامه اعمال می شود بمیرید، مبلغ تعیین شده ای را پرداخت می کند. بنابراین اگر شما یک سیاست عمرانی دارید که در مدت۴۰ سال منقضی می شود و در۳۵ سالگی می میرید ، ذی نفع شما سود مرگ را دریافت می کند. اما اگر شما نمی میرید ، هیچ چیز دریافت نمی کنید. هدف از این بیمه نگه داشتن شماست تا زمانی که بتوانید توسط دارایی های خود بیمه شوید. متاسفانه همه بیمه های مدت دار مناسب نیستند. صرف نظر از مشخصات فرد، بیشتر مردم با بیمه نامه های مدت دار تجدید پذیر و قابل تبدیل خدمات می گیرند. آنها به همان اندازه پوشش می دهند ، از سیاست های ارزش پول نقد ارزان ترند و با ظهور مقایسه های اینترنتی، حق بیمه سیاست های قابل مقایسه را کاهش می دهد ، می توانید آنها را با نرخ های رقابتی خریداری کنید.

منبع : www.investopedia.com

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس روز/دفترچه بسیار کمیاب جیره بندی زنجان آذر ماه ۱۳۲۵

د دسامبر 7 , 2020
شهاب زنجان – دفترچه جیره بندی در قدیم دارای۷۷ عدد کوپن بود که ۹۵ تومان قیمت داشت. در این دفترچه رنگ کوپن ها قهوه ای بود.
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس