معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان خبر داد: افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: طبق آمار موجود در هفته جاری شاهد افزایش تدریجی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان هستیم ولی از لحاظ سرپایی به وضعیت قبل از پیک بیماری بازگشته‌ایم.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایسنا، محمدرضا صائینی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با آخرین وضعیت استان زنجان از لحاظ بیماری کرونا، اظهار کرد: در هفته گذشته میانگین بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان، بین ۳۴ الی ۵۹ نفر و متوسط بستری این بیماران نیز ۴۷ مورد بوده و اکنون ۲۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۸۶۵ نفر در نقاهت‌گاه‌های استان تحت مراقبت بودند و اکنون ۱۴ نفر در این مراکز بستری هستند، افزود: تعداد کل نمونه سرولوژی بررسی شده در استان ۱۲ هزار و ۶۳۲ مورد بود که از ۱۷ هزار نفر نیز تست سرولوژی گرفته شده است. گفتنی است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مجموع موارد مثبت کووید – ۱۹ در بیماران سرپایی ۴۴ هزار و ۷۶۶ مورد نمونه گرفته شده که از این تعداد، تست ۱۳ هزار و ۵۷۸ مورد مثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه از ۹۹۱۹ مورد بستری شده در بیمارستان‌های استان، تست کووید – ۱۹ گرفته شده که ۳۳۰۱ نفر مثبت بوده است، تصریح کرد: از ۹۹۱۹ مورد بستری شده، ۷۸۲۳ مورد کاملا بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند، بنابراین ۸۰ درصد این بیماران بهبود یافته‌اند و اکنون ۲۹۹ نفر (۳ درصد) از ۹۹۱۹ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان، در رابطه با درصد مرگ ناشی از بیماری کووید – ۱۹ در استان زنجان، ادامه داد: از ۱۶ هزار و ۸۷۹ نفر بیمار کرونایی شناسایی شده، متاسفانه ۴۳۵ مورد (حدود ۲.۵ درصد) بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و درصد بهبودی در موارد مثبت قطعی کووید – ۱۹ حدود ۸۴ درصد است.

صائینی با بیان اینکه تاکنون ۸۱ هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز ۱۶ ساعته استان مورد معاینه و بررسی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: اکنون از لحاظ بیماران سرپایی به وضعیت قبل از پیک بیماری بازگشته‌ایم و تقریبا به ثبات نسبتی در بیماران سرپایی استان رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در هفته جاری به صورت تدریجی شاهد افزایش بستری بیماران در بیمارستان‌های استان بودیم، افزود: افرادی در جامعه هستند که پس از اینکه کنترل‌های سرپایی برای آنان انجام شده است، دوباره دچار علائم شدیدتری شده و بستری می‌شوند.

این مسئول در رابطه با وضعیت شهرستان‌های استان از لحاظ بیماری کرونا، تصریح کرد: در زنجان، موارد مثبت ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌ها در حال افزایش بوده که نیازمند بررسی در هفته‌های آتی است. شدت موج کرونا در شهرستان ابهر بیش‌تر است، زیرا جمعیت این شهرستان کم بوده و افت و خیزها نیز با شدت بیشتری اتفاق می‌افتد و شهرستان خدابنده در وضعیت پایداری قرار دارد و شاهد بهتر شدن اوضاع هستیم، اما باید منتظر وضعیت در هفته‌های آتی بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر و زنجان در وضعیت قرمز و شهرستان سلطانیه در وضعیت نارنجی قرار دارند، ادامه داد: اکنون شاهد ثبات خوبی از لحاظ شیوع بیماری کرونا در شهرستان طارم هستیم و وضعیت این شهرستان سفید است، شهرستان ماه‌نشان در موارد مثبت شاهد ثبات و موارد بستری مشکوک کرونا در حال افزایش بوده ولی اکنون در وضعیت زرد قرار دارد و شهرستان ایجرود نیز از لحاظ موارد مثبت کرونا فعلا دارای ثبات است.

صائینی ضمن قدردانی از مردم و هیئت‌های مذهبی استان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم، اظهار کرد: رعایت استفاده از ماسک توسط خادمان هیئت‌های مذهبی و مسئولان استان ۸۵ درصد، شاخص رعایت استفاده از ماسک توسط عزاداران ۷۳ درصد و رعایت فاصله‌گذاری در هیئت‌های مذهبی ۷۱ درصد بوده است. مردم باید بدانند رعایت پروتکل‌ها ضامن سلامت جامعه است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دادستان عمومی و انقلاب زنجان اعلام کرد: جمع‌آوری۷۸۹ معتاد متجاهر در استان

چ سپتامبر 2 , 2020
دادستان عمومی و انقلاب زنجان، از جمع‌آوری ۷۸۹ معتاد متجاهر در سال‌جاری خبر داد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام  محسن کرمی، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۳۸ کیلوگرم موادمخدر در این استان کشف شده که مقدار کشفیات نسبت به سال گذشته، ۳۲ درصد […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس