رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان تاکید کرد: پایداری کاهش شیوع کرونا در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گفت: اکنون ویروس کرونا در زنجان، خدابنده، سلطانیه و ایجرود نزولی بوده و در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، طارم و سلطانیه نیز شاهد روند صعودی هستیم.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایسنا، پرویز قزلباش در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در رابطه با وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان از لحاظ بیماری کرونا، اظهار کرد: اکنون شهرستان‌های ماه‌نشان، خدابنده، ایجرود و سلطانیه در وضعیت زرد کرونا و سایر شهرستان‌های استان شامل زنجان، طارم، ابهر و خرم‌دره در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.

وی در رابطه با روند بیماری کرونا در شهرستان‌های استان، افزود: در شهرستان‌های زنجان، خدابنده، سلطانیه و ایجرود شاهد روند نزولی بیماری کرونا هستیم ولی در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، طارم و سلطانیه، روند صعودی بوده که نیازمند توجه جدی است.

این مسئول در رابطه با علل ابتلای زنجانی‌ها به کرونا، یادآورد شد: از ابتدای شهریورماه تا دوم دی‌ماه امسال، ۳۲ درصد ابتلا به بیماری کرونا در استان از طریق تماس در محل کار، ۲۴ درصد تماس با افراد آلوده در خانواده، ۱۶ درصد تماس در مسافرت، ۶ درصد دورهمی‌ها و ۱۷ درصد سایر موارد است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از بستری بودن ۲۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از نقاهت‌گاه‌های استان استفاده کردند و اکنون ۱۶ نفر در نقاهت‌گاه‌ها دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند. گفتنی است همه موارد مثبت از لحاظ آزمایشگاهی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۱ هزار و ۷۵۳ مورد بوده است.

قزلباش با بیان اینکه در استان زنجان شاهد روند نزولی بیماری کرونا همانند وضعیت ۱۸ خردادماه امسال هستیم و امیدواریم این وضعیت پایدار بماند، اظهار کرد: اجرای محدودیت‌های کرونا و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تاثیر به سزایی در کاهش روند نزولی بیماری کرونا در استان داشت.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی کنونی پیشگیری از شیوع پیک چهارم کرونا در استان است، افزود: ۱۴ درصد بیماران مبتلا به کرونا بستری شده در بیمارستان‌های استان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار می‌گیرند و این بیماران نیازمند تنفس مصنوعی با لوله‌گذاری هستند.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، مساجد استان و برپایی نماز جماعت در شهرستان‌های نارنجی و قرمز تعطیل بوده ولی در شهرستان‌های زرد و سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز در ادامه این جلسه در رابطه با برگزاری مراسم مذهبی در ایام فاطمیه، اظهار کرد: طبق نامه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراسم فاطمیه امسال در مناطق نارنجی و قرمز به‌صورت مجازی و در مناطق زرد با ۲۵ درصد ظرفیت مساجد یا محل موردنظر با رعایت فاصله ۲ متری از هر طرف، تهویه مناسب، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد و دسته‌روی نیز در هیچ‌کدام از مناطق نخواهیم داشت.

محمدرضا صائینی با تاکید بر لزوم جلوگیری از شیوع پیک چهارم کرونا با انجام اقدامات پیشگیرانه، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا با واقعیت‌ها سر و کار دارد، بنابراین با رعایت بالای ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از شیوع پیک چهارم بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تداوم موفقیت هیات وزنه برداری در دوران کرونایی؛ رشته ورزشی که باید از نو شناخت

ی دسامبر 27 , 2020
* سعید امیدی – وزنه برداری استان زنجان در سایه همدلی و تلاش عوامل مرتبط با هیات و همراهی علاقمندان و پشتیبانی اداره کل ورزش و جونان استان و فدراسیون وزنه برداری، پیشرفت چشمگیری در سال های اخیر داشته است، به طوری که برنامه های دقیق و علمی استعدادیابی آغاز […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس