تداوم موفقیت هیات وزنه برداری در دوران کرونایی؛ رشته ورزشی که باید از نو شناخت

* سعید امیدی – وزنه برداری استان زنجان در سایه همدلی و تلاش عوامل مرتبط با هیات و همراهی علاقمندان و پشتیبانی اداره کل ورزش و جونان استان و فدراسیون وزنه برداری، پیشرفت چشمگیری در سال های اخیر داشته است، به طوری که برنامه های دقیق و علمی استعدادیابی آغاز شده از سال ۹۲ پس از شش سال در دو سال گذشته در رده جوانان و بزرگسالان به بار نشسته است.  

رئیس هیات وزنه برداری استان زنجان

سال۹۷ در مسابقات آسیایی جوانان ۳ طلا و۳ نقره و در همان سال در مسابقات جهانی۲ نقره و ۲ برنز توسط جوانان با آتیه زنجانی کسب شد، ضمن اینکه در آن مسابقات علی نصرتی از زنجان به عنوان مربی ادواری تیم ملی اعزام شده بود.

سال گذشته اتفاق بسیار ارزشمند دیگری رقم خورد و سه ورزشکار زنجانی به نام آقایان سلطانی، عزیزی و نجفی  همزمان در ترکیب تیم ملی جوانان حضور داشتند که با کسب ۶ مدال برنز  نقش مهمی در قهرمانی تیم ملی ایران داشتند.  

کسب مقام نایب قهرمانی گزینشی المپیک نیز موفقیت دیگری بود که در سال گذشته توسط یکی از وزنه برداران زنجان حاصل شد. علاوه بر افتخارات بین المللی فوق در سال های اخیر ده ها مدال های داخلی  در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات کشوری و لیگ های داخلی توسط ورزشکاران زنجانی کسب شده است.

تحرک و پویایی وزنه برداری در سال ۹۹ و حضور حسین سلطانی در اردوی تیم ملی بزرگسالان  امسال و با  رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکنون سه برنامه رکورد گیری در شهریور ماه و آبان ماه برگزار شده که رکورد های بسیار خوبی جابجا شده که در مسابقات آتی خود را نشان خواهد داد.

همچنین ورزشکار خوب استان حسین سلطانی در ۹ آبان امسال مجددا به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. 

اجرای یک برنامه ابتکاری برای اولین بار در سطح کشور با عنوان استعدادیابی مجازی با شعار « این بار قوی ترین های جهان در المپیک ۲۰۲۸ از زنجان می آیند».

شرایط خاص کرونا سبب توقف حرکت رو به رشد این ورزش در استان زنجان نشده و به ویژه در بخش استعدادیابی ، برای اولین بار در سطح کشور، جشنواره  استعداد یابی مجازی  برای شناسایی فرزندان نونهال و نوجوان مستعد با دورخیز حرکت به سمت المپیک ۲۰۲۸ در استان کلید خورده است.

این برنامه استعدایابی با پشتیبانی فدراسیون وزنه برداری کشور، اداره کل ورزش و جوانان و همکاری نزدیک هیات ورزش های روستایی و هیات دانش آموزی استان و با محوریت فنی، آقای نصرتی عضو کمیته مربیان فدراسیون وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران و مربی ادواری تیم ملی و سایر مربیان جوان وزنه برداری استان در حال برگزاری است.

در این جشنواره و بر اساس ویدئوکلیپ های ارسالی تهیه شده در منزل توسط والدین ، توانایی و استعداد فنی علاقمندان در اجرای حرکت های قدرتی و سرعتی در هیات وزنه برداری به صورت فنی و کارشناسی سنجش خواهد شد و نهایتا افراد مستعد و دارای قابلیت برای ورود در حوزه حرفه ای و قهرمانی شناسایی شده و تحت حمایت فنی و تخصصی هیات وزنه برداری استان و برنامه جامع استعدایابی با دورخیر المپیک ۲۰۲۸ قرار خواهند گرفت.   

*رئیس هیات وزنه برداری استان زنجان

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انوع مسمومیت ها را بشناسیم

ی دسامبر 27 , 2020
فرناز جزء دائمی – عمده‌ترین عوامل مسمومیت‌زا در کشور عبارتند از: داروها، گازمونواکسیدکربن و دیگر گازهای سمی، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، محصولات بهداشتی، شوینده و آرایشی موجود در منزل، گیاهان سمی، فلزات سنگین، گزیدگی‌ها و غذای آلوده به سموم. پیشگیری از مسمومیت های دارویی: شایع‌ترین علت بروز مسمومیت‌ها، مصرف […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس