شمار بیماران کرونایی بستری در زنجان افزایش یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد شمار مبتلایان به بیماران کرونای بستری شده در این استان ۶ روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته که ادامه این روند نگران کننده است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان در این باره به ایرنا افزود: افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان نتیجه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تعاملات اجتماعی افراد است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که شمار زیادی از هم استانی ها بدون توجه به وضعیت کرونا طی تعطیلات عید فطر به ویژه چند روز گذشته به مناطق مختلف کشور مسافرت کردند که نتایج این اقدامات و بی توجهی به موارد و توصیه های انجام شده در خصوص ماندن در خانه، نیز طی ۲ هفته آینده خود را نشان خواهد داد.

این مسؤول ادامه داد: همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور و اتخاذ تمهیدات ویژه، این استان با پیک بالای بیماری کرونا مواجه نشد، اما وضعیت کنونی با توجه به افزایش شمار مبتلایان در استان های همجوار نگرانی ها را به مراتب افزایش داده است.

وی اظهار داشت: به دلیل ناشناخته بودن این نوع ویروس با نشانه های متنوع‌تری در افراد نمایان می شود که این موضوع انجام اقدامات لازم و بهینه را پیچیده تر می کند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در زمان حاضر مشکلات قلبی، کلیوی و حتی علائم پوستی نیز در مبتلایان به کرونا مشاهده می شود و همین مساله حساسیت جدی به رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه را بیش از گذشته ضروری کرده است.

آرمانی کیان افزود: شرایط کنونی و عادی انگاری بیماری کرونا در بین عموم مردم موجب شده که متولیان امر سلامت نگران افزایش شمار مبتلایان باشند چراکه این مساله مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: نگرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با افزایش شمار مبتلایان به این نوع بیماری جدی است و چه بسا ادامه همین روند احتمال بازگشت محدودیت های پیش از این را ایجاد خواهد کرد.

این مسؤول علت بی تفاوتی عموم مردم به ویژه  زنجانی ها به بیماری کرونا، را اعتماد به وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: بسیاری بر این باورند در صورت مبتلا شدن به این بیماری و  بستری در مراکز درمانی مداوا خواهند شد که این مهم از اعتماد افراطی حکایت دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند بیماری کرونا معیشت و اقتصاد کشور و این استان را تحت تاثیر قرار داده اما عموم مردم نباید در کنار فعالیت های روزمره به ویژه کارهای ضروری از نکات بهداشتی پیشگیرانه کرونا غافل باشند، موضوعی که نسبت به گذشته بسیار کمرنگ تر شده است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این ارتباط  گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

۲۶/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیر کل میراث فرهنگی تاکید کرد: توسعه گردشگری ورزشی در طارم

ی ژوئن 7 , 2020
مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: حرکت های خوبی در شهرستان طارم برای توسعه و رونق گردشگری ورزشی آغاز شده است.  به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند گفت: «گردشگر ورزشی سهم بزرگی در دنیای گردشگری دارد و […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس