مدیر کل میراث فرهنگی تاکید کرد: توسعه گردشگری ورزشی در طارم

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: حرکت های خوبی در شهرستان طارم برای توسعه و رونق گردشگری ورزشی آغاز شده است.

 به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند گفت: «گردشگر ورزشی سهم بزرگی در دنیای گردشگری دارد و با هدف تحقق این مهم ارتباط تنگاتنگی با اداره کل ورزش و جوانان شهرستان طارم خواهیم داشت و در قالب تفاهم نامه برنامه های عملیاتی نیز تعریف می شود.تعامل و همکاری بیشتر بین میراث‌فرهنگی و هیئت‌های ورزشی کوهپیمایی برای حفظ و حراست آثار تاریخی در طارم انجام می شود. محور مهمی که اکنون در شهرستان طارم در دستور کار داریم، محور درام-شیرین سو-نوکیان به سمت ماسوله است.»

او اظهار کرد: «مسیر نوکیان به ماسوله که در طی این پیمایش از مرز سه استان زنجان، اردبیل و گیلان می‌گذرد یکی از جذاب ترین مسرهای گردشگری استان است.  این مسیر به نصب تابلوهای مسافت، نصب تابلوهای جهت نما، ایجاد کمپ های استراحت، بلد محلی و نقشه احتیاج دارد.»

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی زنجان گفت: «با توسعه گردشگری ورزشی، طبیعت‌درمانی، جاذبه‌های مربوط به برگزاری مسابقات و جشنوارهها در فصل بهار و زمستان از جمله مواردی است که بالاترین اهمیت در توسعه‌ی گردشگری ورزشی شهرستان طارم را دارا می باشد. همچنین طبیعت گردی به عنوان یک الگوی فضایی در چند وجه باید در شهرستان طارم  مورد توجه قرار گیرد که سفر به مناطق طبیعی، بهره بری از مناطق طبیعی و تاثیراتی که جریان گردشگری در این مناطق برجای می نهد، دارای اهمیت است.»

 ارجمند به بیان نقش کوهنوردان در حفظ آثار و گردشگری پرداخت گفت: «اداره میراث فرهنگی آمادگی لازم را جهت همکاری و تعامل با هیات های  کوهنوردی و اداره ورزش و جوانان در همه زمینه ها را دارد و می توان درکنار هم از امکانات موجود در جهت پیشرفت گردشگری ورزشی درشهرستان استفاده شود.»

۲۶/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح کرد؛فروش زیتون طارم به نام دیگران/برندسازی در یک محصول استراتژیک

د ژوئن 8 , 2020
پنجاه و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به صورت ویدئو کنفرانس در محل استانداری، اتاق زنجان و با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و خصوصی برگزار شد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان،بررسی مشکلات و موانع پیش روی […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس