ارجمند خبر داد: دو رشته صنایع دستی در زنجان احیا می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با هدف معرفی بیش از پیش رشته های مختلف صنایع دستی دو رشته منسوخ شده در استان احیا می شود.

امیرارجمند با اعلام این خبر در گفتگو با شهاب زنجان افزود: تنور سنتی بخشی از هنرسفالگری است که در نوع خود بی نظیراست و احیاء، گسترش، تجهیزات، ایجاد فضای آموزشی و حمایت ازهنرمندان و هنرهای دستی می تواند قدمی برای زنده نگه داشتن این هنر در شهرستان ایجرود باشد .

وی با تاکید بر لزوم توجه به این قبیل رشته های بی نام و بی نشان ادامه داد: تنورسازی و سفالگری زنان روستای گلابر همچون دارایی ارزشمند نسل به نسل منتقل شده است و میراث فرهنگی زنجان هنرمندان تنورسازی ایجرود را در ساخت کارگاه یاری می کند و به متقاضیان تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

به گفته این مقام استانی، ارائه تسهیلات یکی از برنامه‌هایی است که در معاونت صنایع‌دستی در قالب کمک به‌منظور توسعه کسب‌وکارها، فرصت سازی، ایجاد انعطاف بیشتر در محیط‌های بازرگانی، تجاری و تسهیلگری برای فعالان و کمک به ذی‌نفعان در نظر گرفته می‌شود.

ارجمند افزود: تنورسازی سال هاست در این روستا تنها مختص بانوان میانسال و مسن شده است وادامه این کار برای جوانان و دختران روستایی نیازمند حمایت و در نظر گرفتن تشویق‌هایی از جمله بیمه شدن افراد فعال، ایجاد کارگاه، ایجاد زمینه های فروش بیشتر و… در این عرصه است. کلاس‎های مورد نظر برای آموزش این رشته‎ در شهرستان ایجرود دایر می شود.
۲۶/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شمار بیماران کرونایی بستری در زنجان افزایش یافته است

ی ژوئن 7 , 2020
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد شمار مبتلایان به بیماران کرونای بستری شده در این استان ۶ روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته که ادامه این روند نگران کننده است. دکتر علیرضا آرمانی کیان در این باره به […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس