طی هفته‌های آتی رخ خواهد داد؛ پیش‌بینی‌ بستری روزانه ۱۵۰ بیمار کرونایی در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود با توجه به گردش بالای ویروس در استان زنجان طی هفته‌های آتی شاهد بستری روزانه حدود ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان باشیم.

به گزارش ایسنا، پرویز قزلباش در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونایی در استان، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در هفته‌های آتی شاهد بستری روزانه  ۱۲۰ الی ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان زنجان خواهیم بود که اقدامات خاصی نیز برای مواجه با آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه کنترل و مدیریت مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا بزرگ‌ترین دغدغه حوزه سلامت و مدیریت عالی استان است، افزود: اکنون شاهد روند صعودی با شیب ملایم تعداد کل موارد مثبت بستری در استان هستیم و موارد فوتی نیز بسیار شیب ملایم‌تری را نسبت به افزایش بستری داشته و  مانند گذشته روند خطی را دارد.

این مسئول با بیان اینکه با افزایش افراد بستری در بیمارستان‌های استان شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری نیز خواهیم بود، تصریح کرد: زنجان در دو پیک کرونا از متوسط کشوری بالاتر قرار گرفت ولی در روند موجود تقریبا در متوسط کشور هستیم و در عرض یک الی دو ماه گذشته منطبق بر متوسط کشوری به لحاظ میزان بستری بودیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، میزان بستری بیماران کرونایی استان کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: درصدی از بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، برخی بدحال هستند که متاسفانه بعضی از آنان به دلیل شرایط بد، فوت می‌کنند.

قزلباش با بیان اینکه اکنون میانگین سنی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به زیر ۶۰ سال رسیده که به دلیل رفتار این ویروس است، اظهار کرد: در هفته گذشته اگر بیماران بستری کرونایی را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم، بیشترین میزان بستری نسبت به جمعیت به ترتیب در شهرستان‌های ابهر، زنجان و خرم‌دره بوده است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر شاهد روند افزایش ملایم ابتلا و بستری کرونایی در شهرستان زنجان هستیم و در بالای میانگین کشوری قرار داریم، افزود: میزان ابتلا و بستری بیماران کرونایی در شهرستان ابهر نسبت به سایر شهرستان‌های استان با شیب نسبتا تندی در حال افزایش است.

این مسئول با بیان اینکه طی سه هفته اخیر در شهرستان خرم‌دره شاهد کاهش تعداد بستری بیماران کرونایی با یک شیب بسیار ملایم هستیم، تصریح کرد: روزهای سختی در شهرستان ابهر و خرم‌دره گذرانده و زحمات زیادی کشیده شده تا بتوانند میزان بیماران بستری مبتلا به کرونا را به خوبی مدیریت کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به اینکه اکنون در شهرستان‌های ایجرود و سلطانیه شاهد روند افزایشی بستری‌های کرونایی هستیم، ادامه داد: در شهرستان ماه‌نشان بستری‌ بیماران کرونایی در نوسان بوده و شاهد افزایش مختصری هستیم و شهرستان‌های خدابنده و طارم از متوسط کشوری و استان پایین هستند.

قزلباش با بیان اینکه نباید بر روی اعداد و ارقام تکیه کنیم، زیرا بیشتر خوداظهاری بوده و یک دیدگاه کلی می‌دهند، اظهار کرد: بیشترین دلایل ابتلا به کرونا طی چندین ماه گذشته در استان زنجان به دلیل تماس‌های خانوادگی، دورهمی‌ها، مراسم عزاداری، مجالس ترحیم، مسافرت، تماس در محل کار و تحصیل است که ممکن است وزن بیشتری را در آینده به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز مختلف استان، افزود: اکنون شاهد روند مختصر نزولی در رعایت بهداشت فردی استان هستیم.

این مسئول با بیان اینکه تعداد نمونه‌های آزمایشگاهی طی این هفته به بیش از ۵۰۰ مورد در روز رسیده است، تصریح کرد: طبیعی است با افزایش بیماران مشکوک به کرونا حجم نمونه‌گیری نیز افزایش پیدا کند؛ بنابراین پیش‌بینی‌ می‌شود به  ۲۰۰۰ نمونه‌گیری در روز افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر افزایش گردش ویروس در استان زنجان، خاطرنشان کرد: در ماه و هفته‌های گذشته تنها ۳۰ درصد موارد مثبت از لحاظ آزمایشگاهی مثبت بود ولی اکنون ۶۰ درصد شده که نشان‌دهنده گردش بالای ویروس در استان بوده و نشان‌دهنده نقش پررنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دارد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقدیر استاندار زنجان از اتاق بازرگانی زنجان پیرامون نقشه راه تجارت خارجی و فعالیت ها

چ اکتبر 21 , 2020
پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، ظهر روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه به صورت ویدئو کنفرانس در محل استانداری و اتاق بازرگانی زنجان با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دوایر دولتی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، در […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس