رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده: مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را از داخل منزل جدی بگیرند

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) خدابنده با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را از داخل منزل جدی بگیرند.

علی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم نادیده گرفته شود، تعداد افراد مبتلا بیش از این افزایش یابد و به تبع آن مرگ و میر در اثر این بیماری بیشتر می‌شود و به طور حتم فشار بیشتری به کادر درمانی بیمارستان‌ها وارد خواهد آمد.

وی با بیان اینکه وقتی که فرد مبتلا به ویروس کرونا، به بمب ویروس تعبیر می‌شود باید محدودیت‌ها به شدت اعمال شود، تصریح کرد: در موج سوم کرونا، آمارها نشان می‌دهد که سرایت ویروس افزایش پیدا کرده است و با توجه به تغییر ماهیت ویروس در فصول سرد، اگر فردی در یک خانواده مبتلا شود به احتمال زیاد همه افراد آن خانواده را درگیر می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

مقدم عنوان کرد: مردم باید از داخل خانه خود شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و رعایت کنند؛ چراکه این ویروس شوخی‌بردار نیست؛ به خصوص در مکان‌های عمومی و سربسته که احتمال انتقال کرونا بسیار بالا است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) خدابنده افزود: در خانه‌های آپارتمانی هنگام ورود و خروج و استفاده از آسانسور باید دست‌ها را ضدعفونی کرد و فاصله اجتماعی را با فردی که حتی علامت سرماخوردگی دارد، رعایت کرد؛ چراکه این تنها نسخه‌ای است که همه کارشناسان بهداشت و سلامت جهان فعلا آن را تجویز می‌کنند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه مردم از مراجعه مستقیم و غیرضروری به بیمارستان‌ها خودداری کنند و در صورت نیاز به مراکز پایگاه‌های سلامت و مراکز ۱۶ ساعته که برای بیماران سرپایی در نظر گرفته شده مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در موج سوم، تعداد بیماران مبتلای منجر به بستری تا چهار برابر افزایش پیدا کرده است، بنابراین باید محدودیت‌ها بیش از پیش اعمال شود.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

در کارگروه توسعه صادرات استان اعلام شد: صادرات ریالی به کشورهای عراق و افعانستان/ صادر نشدن ضمانت‌نامه بانکی و صادرات نمونه کالا

چ نوامبر 11 , 2020
مدیرکل گمرک استان زنجان با اعلام اینکه، ۶۳ درصد صادرات استان به مقصد کشور ترکیه است،گفت: روند کاهشی صادرات کالای استان زنجان جبران می‌شود و طی دو ماه آینده افزایش خواهد داشت و عمده صادرات کالا از استان به ۱۰ کشور همسایه از جمله ترکیه، عراق، امارات، هند و چند […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس