در کارگروه توسعه صادرات استان اعلام شد: صادرات ریالی به کشورهای عراق و افعانستان/ صادر نشدن ضمانت‌نامه بانکی و صادرات نمونه کالا

مدیرکل گمرک استان زنجان با اعلام اینکه، ۶۳ درصد صادرات استان به مقصد کشور ترکیه است،گفت: روند کاهشی صادرات کالای استان زنجان جبران می‌شود و طی دو ماه آینده افزایش خواهد داشت و عمده صادرات کالا از استان به ۱۰ کشور همسایه از جمله ترکیه، عراق، امارات، هند و چند کشور دیگر است.

به گزارش شهاب زنجان، میرهاشم سیداحمدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات، با اشاره به عملکرد گمرک استان، بیان کرد: در هفت ماهه امسال ۱۲۷ میلیون دلار صادرات کالا از استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۱ درصد کاهش دارد و از نظر وزنی نیز ۷۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی،میانگین ارزش صادرات زنجان ۷۷۰۷ دلار و کشور ۲۸۸ دلار بوده که صادرات استان شش برابر بیشتر از کشور ارزش داشته است. ایندر حالی است که محدودیت‌های ارزی، بیماری کرونا و بسته شدن مرزها صادرات کالا در استان را کاهش داد.

مدیرکل گمرک استان درباره واردات کالا به استان نیز یادآور شد: طی هفت ماهه امسال کالاهایی به ارزش ۱۵۳ میلیون دلار به استان وارد شده که ۲۴ درصداز نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و از نظر وزنی هم ۲۳ درصد کاهش دارد.

چالش جدی صادرکنندگان

همچنین در این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، درباره چالش های واحدهای صادرکننده استان، گفت: عمده مشکلات این واحدها صادرات ریالی به کشورهای عراق و افعانستان بوده و صادر نشدن ضمانت‌نامه بانکی و صادرات نمونه کالا برای تست نیز از دیگر مشکلات واحدهای صادرکننده استان است.

ناصر فغفوری با بیان اینکه  ۱۴۵ واحد تولیدی به ارزش ۴۹۹ میلیون یورو صادرات انجام داده و به تعهدات ارزی خود عمل کردند، افزود: ۶۲ واحد ۷۰ درصد به ارزش ۲۱۰ میلیون یورو رفع تعهد داشتند. در مجموع ۲۵۵ میلیون یورو برابر با ۵۱ درصد از تعهدات ارزی استان زنجان تاکنون محقق شده است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهاب زنجان بازار خودرو را بررسی می کند: تخت گاز خودرو در سرپایینی قیمت

پ نوامبر 12 , 2020
شهاب زنجان – در حالی که در چند هفته گذشته قیمت انواع خودرو در بازار روند صعودی چشمگیر به خود گرفته بود، اکنون از این بازار آشفته خبر می رسد که قیمت ها با کاهش قیمت دلار روند کاهشی گرفته و هنوز خبری از خریدار نیست. هر چند فروشندگان و […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس