با حمایت دستگاه قضایی؛بازگشت ۳ واحد تولیدی به چرخه تولید

 رئیس‌کل دادگستری استان گفت: با ورود و حمایت دستگاه قضایی، ۳ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش شهاب زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با اعلام این خبر افزود: این جلسه در راستای حمایت قضایی از بنگاه‌های تولیدی و حل مشکلات‌شان است؛ چرا که حمایت از تولید در سال جهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، یک تکلیف شرعی برای همه است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی حمایت از تولید و تلاش برای پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی را یک وظیفه برای خود می‌داند، افزود: دستور اخیر ریاست قوه‌قضاییه مبنی بر اینکه بانک‌ها حق تملک واحدهای تولیدی را به خاطر بدهی بانکی ندارد، در استان زنجان با قاطعیت و بدون اغماض اجرا خواهد شد. این مسئول ادامه داد: هیچ دستگاه و سازمان دولتی حق ندارد با اقدامات خود، منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود؛ چراکه این عمل برخلاف ضوابط و مقررات نظام جمهوری اسلامی است و نباید اقدامات ما خواسته و ناخواسته منجر به تعطیلی بنگاه‌های تولیدی شود.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه انتظار ما از سیستم بانکی این است که در محاسبه سودهای بانکی ضمن رعایت مقررات بر اساس مصوبات بانک مرکزی اقدام کند، چراکه اخذ سودهای بانکی با درصدهای بالا خلاف شرع و نظر مراجع تقلید است. رئیس‌کل دادگستری استان، با اشاره به اینکه تعداد ۱۸ واحد صنعتی با اخذ تسهیلات حدود ۴۵۰ میلیارد تومان از بانک‌های عامل استان، به لحاظ اینکه نتوانستند به موقع اقساط مربوطه را پرداخت کنند، متاسفانه بانک‌های عامل اقدام به تملیک واحدها کرده و از ادامه فعالیت و تولید جلوگیری و یا از راه‌اندازی محروم شدند که این تعداد واحدها ظرفیت اشتغال ۵۳۴ نفر را داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه با حضور مسئولان مربوطه مشکل۳ واحد تولیدی از ۱۸ واحد مذکور در جلسه مطرح و مشکلات‌شان مرتفع شد و مقرر شد این۳ شرکت مجدد راه‌اندازی و زمینه تولید و اشتغال کارگران فراهم شود و این اقدام مبارکی است.

این مسئول با اشاره به اینکه به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان دستور داده شد، ضمن پیگیری روزانه مشکلات واحدهای تولید و اخذ گزارش از اقدامات دستگاه‌ها با قوت و به صورت منظم جلسات را به‌صورت هفتگی جهت بررسی مشکلات ۱۸ واحد تولیدی استان دستور کار خود قرار خواهد داد، گفت: دستگاه قضایی با قاطعیت پیگیری‌های لازم را در این مورد انجام خواهد داد و مشکلات این واحدها در آینده نزدیک حل خواهد شد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یکصدو بیستمین شماره شهاب زنجان منتشر شد / نقدی بر استاندار زنجان

ش آگوست 22 , 2020
یکصد و بیستمین شماره شهاب زنجان با نقدی از استاندار زنجان منتشر شد. در بخشی از این مطلب آمده است: چند وقت قبل مدیر عامل بنیاد برکت به همراه جمعی از مدیران این بنیاد سفری به زنجان داشت. این حضور فرصت مغتنمی برای دکتر فتح الله حقیقی و سایر مسئولان […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس