گام نخست عملیاتی شدن بورس عرضه محصولات کشاورزی زنجان برداشته شد

نهمین جلسه کمیسیون کشاورزی آب و اقتصاد سبز با حضور اعضا در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، گام های عملیاتی کردن بورس منطقه ای عرضه محصولات کشاورزی در استان زنجان محور اصلی جلسه امروز بود که بر این اساس مقرر شد تا عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استان از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیر، زیتون و … که استان در تولید آنها قطب کشوری محسوب می شود ، در این بازار صورت گیرد.

این مهم گامی اساسی در راستای ساماندهی و کنترل کیفیت ، عرضه مطلوب، بسته بندی مناسب، سورت بندی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان محسوب می شود که مقرر شد با حمایت دستگاه ها و ارگان ها ، عملیات اجرایی آن در محل بورس منطقه محصولات کشاورزی استان صورت گیرد.

مهدی رنگ رونا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر لزوم ایجاد محلی برای عرضه محصولات کشاورزی استان زنجان به صورت مستقیم و طرح آن در جلسات گذشته کمیسیون، اظهار کرد: با اجرایی شدن ایجاد بورس منطقه ای عرضه محصولات کشاورزی، استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور در این بخش نامیده می شود که تاثیرات مثبت آن هم برای تولید کننده و هم برای اقتصاد بخش کشاورزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه الگوی بورس منطقه کشاورزی استان زنجان، از بورس منطقه ای کشاورزی ازمیر گرفته خواهد شد، گفت: رابطه اقتصادی خوبی بین استان زنجان با این استان ترکیه در جریان است و در آینده سمینار زیتون با فعالان اقتصادی این استان به صورت مشترک برگزار می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر اینکه کنترل کیفیت محصولات صادراتی استان زنجان از جمله دغدغه های اصلی تجارت خارجی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین جهت ایجاد پایانه بورس عرضه محصولات کشاورزی نتایج مثمر ثمری با خود به همراه خواهد داشت.

وحید سالک دبیر کمیسیون کشاورزی، آب واقتصاد سبز اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه کنترل عرضه یکی از فواید ایجاد بازارهای فصلی و منطقه ای عرضه محصولات کشاورزی در استان زنجان است، خاطرنشان کرد: بورس های کشاورزی در کشورهای دیگر چون بورس منطقه‌ای ازمیر و بورس شیکاگو درصد بسیار بالایی از تولیدات محصولات کشاورزی را شامل می شوند که ما نیز در گام نخست به دنبال فروش و عرضه و ساماندهی تولید محصولات استان در این بازارها‌ هستیم.

عبدالله جعفری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه استان زنجان در تولید محصولات مختلفی جزو قطب های کشور محسوب شده و دارای رتبه های بالایی است، خاطرنشان کرد: ایجاد بورس منطقه ای محصولات کشاورزی در استان زنجان یک نیاز واقعی و ضروری محسوب شده که می تواند منجر به ایجاد فضای رقابتی و شفاف‌سازی برای فروش محصول به قیمت روز شود.

در ادامه این جلسه همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط برای عملیاتی کردن بورس منطقه‌ای محصولات کشاورزی استان زنجان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دستگاههایی چون شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و دیگر ارگانهای حاضر بر حمایت از اجرایی شدن این طرح تاکید کردند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سقف اجاره‌بها در31 استان/جدول

د ژوئن 29 , 2020
دولت در ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازار اجاره مسکن دو سازوکار کرونایی تصویب کرد. موجرها براساس این مصوبه باید تا اطلاع ثانوی – سه ماه بعد از اعلام شرایط عادی غیرکرونایی در کشور – اجاره‌نامه‌ها را تمدید کنند؛ به‌طوری‌که سه نرخ مجاز برای میزان افزایش اجاره‌بها در قراردادهای […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس