گنید سلطانیه تا پایان آذر تعطیل است

سرپرست پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا و در راستای پیشگیری از انتشار این ویروس،گنبد سلطانیه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

حسین عیدانی، با بیان اینکه این اقدام برای حفاطت از سلامت شهروندان انجام می شود، اظهار کرد: برای مقابله ویروس کرونا، اجرای اقدامات پیشگیرانه بزرگترین گنبد آجری جهان تا پایان آذر ماهه تعطیل است.

عیدانی خاطرنشان کرد: رفتار ویروس کرونا در مقایسه با گذشته متفاوت شده و این موضوع نشان می دهد دشمن ناشناخته در برابر عموم قرار گرفته است و تا زمانیکه واکسن این بیماری ساخته نشده همچنان باید پایبند به درمان و دستورالعمل‌های بهداشتی بود.

 وی ادامه داد: گنبد سلطانیه اولین گنبد دوپوش در جهان و موفقترین نمونه معماری اسلامی است که این اثر بی‌همتا با گذشت ۷۳۵ سال از ساخت آن، همانند نگین فیروزه‌ای در برابر دیدگان عموم خودنمایی می‌کند. گنبد هشت ضلعی سلطانیه به لحاظ تزئینات آجرکاری، کاشیکاری و معماری جزو منحصر به فردترین آثار دوره اسلامی محسوب می شود.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان:خدمات در شرکت توزیع برق زنجان غیرحضوری می شود/پرمصرف ها منتظر جریمه باشند

چ نوامبر 18 , 2020
همزمان با سراسر کشور و با هدف گسترش خدمات الکترونیکی،ارائه هرگونه خدمات از سوی شرکت توزیع برق استان به صورت غیرحضوری به تمامی مشتریان خواهد بود. علیرضا علیزاده، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان در نشست خبری که با هدف ترویج و معرفی طرح ارائه صد درصدی خدمات غیرحضوری […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس