حضور در مراسم ترحیم، عامل اصلی ابتلای زنجانی‌ها به کرونا

حضور در مراسم ترحیم، عامل اصلی ابتلای زنجانی‌ها به کرونا

فرماندار شهرستان زنجان گفت: حضور در مراسم ترحیم، عامل اصلی ابتلای زنجانی‌ها به کرونا است.

رضا عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماری کرونا و شیوع آن کاملا به رفتار مردم بستگی دارد و این در حالی است که برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای مقابله با این بیماری در استان و در سطح کلان انجام شده و در حوزه درمان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما آن چیزی که سبب نگرانی در زنجان شده، بی‌تفاوتی مردم نسبت به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های فاصله‌گذاری اجتماعی است.

این مسئول ادامه داد: اگر مردم همراهی کرده و مراقبت لازم نسبت به مباحث بهداشتی داشته و رفتارشان در چارچوب سیاست‌گذاری‌های فاصله‌گذاری اجتماعی باشد، قطعا شرایط بهبود اتفاق می‌افتد. مردم نباید تصور کنند چون شرایط به حالت قبل برگشته پس بیماری نیز به پایان رسیده و باید سطح مراقبت‌های بهداشتی خود را در بالاترین حد، حفظ کنند.

وی با بیان اینکه بدون همکاری مردم موفقیتی در کنترل بیماری به وجود نخواهد آمد، افزود: استان‌هایی وجود داشت که از وضعیت زرد خارج شده و حال، علاوه‌بر وضعیت قرمز به مرحله پیک بیماری رسیده و این اتفاق‌ در استان‌های همجوار زنجان نیز رخ داده که نیاز به مراعات مردم دارد و رفت‌ و آمدها باید با احتیاط بیشتر باشد.

عسگری، تلاش برای افزایش آگاهی برای کاهش ترس و وحشت مردم برای مقابله با کرونا است و نه اینکه مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، تصریح کرد: متاسفانه در آرامستان، مردم بدون ملاحظه و امکانات حفاظتی برای مراسم ترحیم حضور دارند و تعداد بسیار زیادی تجمع می‌کنند و بسیاری از افراد آلوده در زنجان، به علت حضور در مراسم ترحیم است و این رفتار پرخطر باید کنترل و اصلاح شود.

فرماندار زنجان یادآور شد: تا زمانی که بیماری ریشه‌کن نشده همه باید کنترل و مراقبت‌های لازم را داشته باشند و از آنجایی که اولویت سلامت مردم است، اصنافی که اجازه فعالیت دارند، باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا علاوه‌بر حفظ سلامت مردم، جریمه نشوند.

۲۶/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کاهش 50 میلیون تردد در روزهای کرونایی برای صدور بیمه نامه شخص ثالث/ضریب نفوذ بیمه ای در زنجان پایین است

ش ژوئن 13 , 2020
رئیس کل بیمه مرکزی حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث از ۲۱ اسفند سال گذشته تا ۱۵ اردیبهشت سال جاری را اقدامی در راستای کاهش تردد مردم در روزهای کرونایی اعلام کرد و گفت: در این مدت با کمک گرفتن از خدمات الکترونیکی شاهد کاهش۵۰ میلیونی تردد عموم بوده […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس