رئیس اتاق بازرگانی زنجان: مشکلات فعالان اقتصادی پشت درهای بسته بانک مرکزی مانده و حل نمی شود/ تحقق شعار سال نیازمند برنامه مدون عملیاتی است

رئیس اتاق بازرگانی استان، با تاکید بر عملیاتی شدن شعار امسال با هدف توجه بیشتر به بخش تولید، گفت: متاسفانه شعارهای پیش از سال گذشته عملیاتی نشده و در حد شعار باقی مانده است

به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، علی یگانه فرد در برنامه «مطالبه» شبکه استانی اشراق با موضوع مانع زدایی ها از تولید در سال ۱۴۰۰ و تحقق شعار سال با بیان اینکه مقام معظم رهبری ۲۳ سال است که هر ساله شعار سال را مشخص می کنند که ۱۳ سال آن مربوط به تولید، اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی، مانع زدایی و حمایت، رونق و جهش تولید و موضوعات اقتصادی است، اظهار کرد: امسال نیز از سوی ایشان به نام “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” نامگذاری شده است، اما در عمل تنها سال گذشته شاهد تحرک هایی در بخش جهش تولید بوده ایم.
به گفته وی، در استان زنجان عزم حل مشکلات در بین مسئولان و کارگروه ها و کمیسیون ها و غیره وجود دارد، اما یک سری از مشکلات ملی و یک سری از مشکلات استانی است.
رئیس اتاق بازرگانی استان با اشاره به اینکه برخی از قوانین همچون قانون مربوط به گیاه گون موجب مشکلات عدیده و تعطیلی بخش معدن استان زنجان شده است، گفت: در دیگر بخش ها همچون صنایع دستی نیز تصویب برخی قوانین در بخش هایی همچون چاقو مشکلات فروانی برای این صنعت و فعالان آن ایجاد کرده است.
یگانه فرد با بیان اینکه در بخش های دیگر چون تعهدات ارزی، بانک مرکزی با یک بخشنامه موجب مشکلاتی برای فعالان اقتصادی استان شد که پس از یک سال برگزاری جلسات مختلف دیدارها، دوندگی های مضاعف برای حل مشکل و … اما همچنان این مشکل رفع نشده است، افزود: ۷۰ درصد صادرات استان در بخش روی است، اما مشکلات تعهدات ارزی آن حل نشده و همچنان باقی است.
وی با بیان اینکه در شعار دادن همواره خوب هستیم، افزود باید با کار کارشناسی ریشه مشکلات را مشخص کرده و دید مشکل کار کجا بوده که حل نمی شود.
وی ادامه داد: یک سری از مشکلات و قوانین باید در مجلس حل شود، برخی از مشکلات نیز در بخش های دیگری است که عمدتا موضوعات بانکی بوده و نیاز به پیگیری برای حل دارد.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه یکی از مطالبات بخش خصوصی حضور نماینده ای از بانک مرکزی در استان زنجان است، اظهار داشت: بانک مرکزی تعامل مطلوبی با فعالان اقتصادی ندارد و مشکلات عدیده فعالان اقتصادی برای طرح و بررسی پشت درهای بسته بانک مرکزی مانده و حل نمی شود.
یگانه فرد با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال جاری نیازمند برنامه مدونی در استان است که حداقل به صورت سه ماه یکبار رصد شود، خاطرنشان کرد: با پیگیری و رصد این برنامه ها، مشخص می شود که چرا مدیرانی همکاری لازم را نکرده و با آنها باید برخورد شود.
وی اظهار کرد: اگر برنامه ای برای تحقق حمایت از تولید و پیشیتبانی ها و مانع زدایی ها تشکیل نشود و رصدها صورت نگیرد، شعار امسال نیز عملیاتی نشده و در حد شعار باقی خواهد ماند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جهش معنادار مرگ کرونایی در۲۴ ساعت منتهی به یکشنبه نقشه کرونا سیاه می‌شود

د آوریل 12 , 2021
با جهش معنادار مرگ کرونایی در روز یکشنبه این هفته، پیش‌بینی‌ها درباره وخیم شدن وضعیت شیوع کرونا در ایران به واقعیت پیوست. به گزارش شهاب زنجان به نقل از دنیای اقتصاد، ۲۵۸ قربانی در روز گذشته و افزایش شهرستان‌های قرمز به ۲۵۷ شهر، وزیر بهداشت را بر آن داشت تا […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس