مدیر کل گمرک استان خبر داد: افزایش واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید به زنجان

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: سال گذشته واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید به استان افزایش یافته است.

میرهاشم سیداحمدی با اشاره به وضعیت تجارت استان در سال گذشته از محل گمرک، به ایسنا افزود: سال گذشته از محل گمرک زنجان ۲۲۳ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۶۵ دلار صادرات کالا انجام شد که بیش از ۱۲۶ میلیون کیلوگرم وزن داشت و نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۳۷ درصد در بخش ارزی و کاهش ۳۱ درصدی به لحاظ وزن نشان می‌دهد.

این مسئول با اشاره به وضعیت واردات، افزود: سال گذشته از محل گمرک استان کالا به ارزش ۳۶۴ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۲۱۴ دلار به وزن بیش از ۳۴۸ میلیون کیلوگرم به استان وارد شده است که به لحاظ ارزی ۲۸ درصد و به لحاظ وزنی ۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: عمده محصولات وارد شده به استان، مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید است که اتفاق خوبی برای بخش تولید و اشتغال استان به‌شمار می‌رود.

سیداحمدی در رابطه با کالاهای صادر شده نیز گفت: عمده کالاهای صادراتی استان به ترتیب ارزش شمش روی، (کابل برق – ترانسفورماتور)،  (مفتول آهنی، پروفیل)،  (ماست، دوغ، خامه، پنیر، شیر)، (خرما، کشمش، مویز)، (کاغذ تیشو، کاغذ کاهی)، مواد اولیه پلاستیکی، شمش سرب، آب‌میوه و  پارچه نبافته بوده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان در خصوص کالاهای وارداتی به استان از محل گمرک، خاطرنشان کرد: زنجان جزو استان‌هایی است که در چند سال اخیر سبد واردات آن را تقریبا فقط مواد اولیه تولید و ماشین‌آلات خط تولید پر می‌کند که این مهم برای توسعه و آینده استان، اتفاق خوبی است.

۲۶/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بازوی پژوهشی مجلس بررسی کرد؛ راهکارهای حمایت از کسب‌و‌کارهای نوپا

ش مه 30 , 2020
در پی شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ در کشور و لزوم افزایش ظرفیت‌های تشخیص بیماری و تامین نیاز به اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی و سایر موارد مرتبط، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت اقدامات مؤثر و امیدآفرینی را آغاز کردند. به گزارش شهاب زنجان، دنیای اقتصاد در این باره نوشت: […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس