لزوم رعایت تعداد سفارش برای خرید و فروش سهام بورسی در ثانیه

با افزایش مشتریان و معاملات سهام در بورس، ‌برخی کارگزاری‌های بورس برای جلوگیری از کندی سامانه معاملات، دستور العمل لزوم رعایت تعداد سفارش ارسال شده در ثانیه را به مشتری ارائه کردند. لزوم رعایت تعداد سفارش برای خرید و فروش سهام بورسی در ثانیه

به گزارش شهاب زنجلن، ‌با توجه به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و افزایش تعداد افراد معامله‌گر در بورس و افزایش تعداد معاملات و تعداد دفعات سفارش خرید و فروش، سامانه معاملات گاهی با تاخیر همراه می‌شود، لذا پیامی از سوی کارگزاران بورس به مشتریان ارائه می‌شود که تعداد ارسال سفارش خرید یا فروش سهام با محدودیت مواجه است.

در پیام ارسالی یک کارگزاری به مشتریان آمده است: «باتوجه به دستورالعمل اجرایی معاملات برخط سازمان بورس، نسبت به رعایت “محدودیت فاصله زمانی بین هرارسال سفارش (۳۰۰ میلی ثانیه)” تعهد می‌نمایم و از ارسال هرگونه سفارش پربسامد که سبب ایجاد اختلال در سامانه‌های معاملاتی و عدم رعایت عدالت در معاملات شود، خودداری خواهم نمود.

بدیهی است در صورت هر گونه تخطی از قوانین، کارگزاری ملزم به مسدود نمودن دسترسی اینجانب به سامانه‌های معاملاتی خواهد بود.

بدینوسیله اعلام می‌کنم قرارداد ذکر شده را مطالعه کرده و با تمام مفاد آن موافقم»

تا مشتری بورس این قرارداد را امضا نکند،‌ نمی‌تواند وارد مرحله خرید و فروش سهام آنلاین شود.

مشتریان بورس بارها نسبت به کندی و اختلال سامانه فروش بورس گلایه کرده و مسئولان هم گفته‌اند در صدد رفع کندی سامانه معاملات هستیم.

روح اله دهقان مسئول شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در این باره گفت: با توجه به اتصال سامانه معاملات بورس به سامانه ۱۰۸ کارگزاری ،‌ متاسفانه سامانه‌های برخی از این کارگزاری‌ها قدیمی است و این امر باعث کندی معاملات آنلاین مشتریان آن کارگزاریها می‌شود.

به گزارش فارس با ورود ۴۹ میلیون نفر سهامدار جدید عدالت به بورس، در آینده‌ای نزدیک، سامانه های بورس قطعا دچار اختلال و کندی می‌شوند، زیرا تعداد زیادی خریدار و فروشنده سهام عدالت که هر دارنده سهام عدالت سهامدار ۳۶ شرکت بورسی با تعداد سهام خرد است و این مساله تعداد مراجعه به سامانه برای خرید و فروش سهام را بالا می‌برد.

۲۶/ش

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدار مدیر عامل بیمه کوثر با ذینفعان زنجانی

چ ژوئن 10 , 2020
مدیرعامل بیمه کوثر به منظور افزایش تعامل با بیمه‌گذاران و مشتریان شرکت و کاهش دغدغه آن‌ها با ذی‌نفعان زنجانی دیدار کرد. به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط‌عمومی بیمه کوثر، مجید مشعلچی فیروزآبادی در بازدید از سرپرستی زنجان ضمن خداقوت به همه کارکنان اظهار داشت: همه کارکنان باید از […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس