مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان خبر داد:افزایش پرداخت غیرحضوری قبض برق/برنامه ریزی برای جهش تولید در استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان،با بیان اینکه پرداخت غیرحضوری مشترکان برق در استان افزایش یافته است، گفت: پرداخت غیر حضوری قبوض برق در زنجان به ۹۷/۵ درصد رسیده است.

علیرضا علیزاده در نشست خبری با اعلام این خبر افزود: در آستانه ورود به فصل پیک بار برق و افزایش قابل توجه مصرف برق، مرکز تحلیل داده‌های بار و انرژی استان با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز و با هدف رصد و پایش آخرین وضعیت کنتورهای هوشمند به‌صورت آنلاین در طول سال استقرار یافت.

وی ادامه داد: استقرار این سامانه تخصصی بر اجرای دقیق برنامه‌های پاسخگویی بار در فصل پیک بار مصرف برق سال بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده تاثیر دارد و پایش و مانیتورینگ رفتار مصرف مشترکان به ویژه مشترکان سنگین در طول سال در ساعات اوج مصرف برق و ارسال سیگنال‌های الگوی مصرف صحیح به مشترکان، از قابلیت‌های سامانه پایش بار است.

به گفته علیزاده، با بهره‌برداری از این فناوری ضمن اندازه‌گیری لحظه‌ای میزان تحویل و فروش انرژی و استخراجی برق می‌توان مصارف برق اکثر ادارات و ارگان‌های استان را به‌صورت آنلاین رصد کرد و در صورت وقوع فاصله قابل توجه از الگوی مصرف برق مسئولان ادارات ذی‌ربط را در جریان امر قرار داد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه با مقایسه و تحلیل انرژی مصرفی فعلی با مدت مشابه سال قبل و کنترل آلارم‌ کنتورهای هوشمند ضمن پایش مصرف انرژی برق می‌توان برنامه مدونی در کاهش پیک بار تابستان تدوین کرد، یادآور شد: به دنبال استقرار سامانه‌های تلفنی و الکترونیکی ارائه‌دهنده خدمات مشترکان و اعلام حوادث و فوریت‌های برق در راستای پیشبرد هرچه سریع‌تر دولت الکترونیک در محل ساختمان دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، مرکز پاسخگویی تلفنی و تعاملی ۱۲۱ راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه با حذف قبوض برق ارسال صورتحساب حذف نمی‌شود، گفت: در مجموع ۱۱ روش پرداخت برای قبوض الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

علیزاده با بیان اینکه شرکت توزیع برق با اپراتورهای تلفن همراه قرار داد بسته و هزینه ارسال پیامک بر عهده شرکت توزیع برق است، ابراز داشت: شرکت توزیع برق زنجان یکی از شرکت‌های موفق در زمینه حذف قبض کاغذی است.

این مقام استانی با بیان اینکه بیشترین قبوض الکترونیکی در زنجان صادر شده است، یاد آورشد: این شرکت در استان بیش از ۴۶۴ هزار مشترک دارد.

به گفته وی،برق از بخش‌های مهم در توسعه همه جانبه کشور بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در سال جاری برای تحقق جهش تولید برنامه ریزی های لازم را کرده است.

این مسئول، توزیع برق مطمئن و پایدار، با رویکرد اقتصادی و مشتری‌مداری و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را گامی در جهت ذخیره منابع برای نسل‌های آینده دانست و خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در راستای رسیدن به اهداف این شرکت در کسب رضایت مشترکان سه شاخصه مهم را در چشم‌انداز استراتژیک شرکت، رساندن میانگین خاموشی هر مشترک در سال به ۱۴۰ دقیقه، حذف مراجعه حضوری متقاضیان و مشترکان با استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از ۴ درصد، هدف‌گذاری کرده است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شماره جدید شهاب زنجان منتشر شد

ی ژوئن 21 , 2020
یکصدو شانزدهمین شماره شهاب زنجان با پرداختن به سفر دو روزه رئیس کل بیمه مرکزی به استان زنجان منتشر شد. این برای اولین بار در تاریخ صنعت بیمه کشور است که رئیس کل آن به استان زنجان سفر می کند. در این سفر چالش های بیمه استان و دلایل پایین […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس