مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در بازدید از دفتر «شهاب زنجان» اعلام کرد: تعطیلی۱۷ درصد واحدهای صنعتی استان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از تعطیلی۱۷ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در استان خبر داد و گفت: امسال ۲۱۶ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است.

ایرج احمدی دربازدید از دفتر نشریه شهاب زنجان که به مناسبت روز خبرنگار و روز صنایع کوچک برگزار شد، با تاکید بر ایجاد توازن صنعتی در استان افزود: در سال های اخیر  زنجان جزو استان‌های برتر در شاخص فضای کسب و کار و ایجاد فضای امن سرمایه‌گذاری بوده است.

به گفته وی، از ابتدای فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی در استان تا سال ۹۷، حدود ۱۰۰۰ قرارداد صنعتی توسط این شرکت منعقد شده است.

احمدی با اعلام اینکه از سال ۹۷ هم ۶۵۰ قرارداد بسته شده و بیشتر این قراردادها مربوط به بخش صنایع کوچک است، یادآور شد: توسعه استقرار صنایع کوچک در زنجان از رویکردهای مهم در استان است  و در این راستا تخفیف های ویزه برای سرمایه گذاران در مناطق محروم استان را در دست برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اعلام اینکه اکنون۴۰ هزار نفر در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند، اضافه کرد:۱۵ تا۱۷ هزار نفر اشتغال ثابت در این واحدها فعالیت دارند و امیدد ارایم با فراهم شدن بسترهای لازم و توسعه شهرک های صنعتی در استان شاهد رونق افزون واحدها و ارتقاء ظرفیت های اشتغال در استان باشیم. 

احمدی با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان، با تامین زیرساخت ها متولی صنایع کوچک است و حمایت از واحدهای مستقر در واحدهای تولیدی و صنعتی را بر عهده دارد و علاوه بر خدمات ارائه شده توسط کلینک‌های صنعتی، خدماتی و آموزشی، ایجاد زمینه ورود به بورس و فرابورس و … را ایجاد می‌کند. این مقام استانی اعلام کرد: ۲۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور غیرفعال است، در حالی که در استان۱۷ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی تعطیل است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون هیچ گونه مجوز راه اندازی واحد جدیدی صنعتی در شهرک صنعتی روی صادر نشده است، اعلام کرد: فعالیت هرگونه واحد تولید روی جدید در این شهرک اشباع شده است و از آن موقع تاکنون با همان تعداد واحد این شهرک در امر تولید فعال است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با تاکید بر اهمیت دادن به مقوله سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد:  سرمایه‌گذاری برای زمین‌های بلااستفاده در شهرک های صنعتی استان و نیز فراهم کردن زمینه های استقرار واحدهای در شهرک های تازه تاسیس است و اعتقاد داریم که باید در شهرک‌های صنعتی زمین بلااستفاده نداشته باشیم.

احمدی در بخش دیگر صحبت هایش با تاکید بر اینکه عامل توسعه خوشه چاقو باید سختی‌های این مسئولیت سنگین را تحمل کند؛ گفت: این یک مسئولیت تاریخی است که بر عهده عامل توسعه قرار می‌گیرد و او نیز نباید وارد فاز تغییرات شود بلکه باید با حساس سازی موضوع و همچنین اعتمادسازی باعث افزایش همگرایی بین ذی نفعان این صنعت شود.

وی گفت: تا کنون سه خوشه صنعتی در استان تشکیل و به سرانجام رسیده که نتایج رضایت بخشی را به ویژه در خوشه‌های فرش دستباف و کفش هیدج در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به اینکه خوشه‌های شناسایی شده در استان زنجان شامل فرش دستباف، کفش، روی، چاقو، مسگری و گردشگری است بیان کرد: حمایت از تشکیل خوشه‌های صنعتی جز اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است که امیدواریم با حمایت مسئولان استان و همکاری ذی نفعان خوشه‌های مختلف، شاهد رشد و تعالی صنایع استان باشیم.

احمدی حمایت از خوشه های صنعتی را جزوء برنامه های سازمان شرک شهرک های صنعتی کشور بیان کرد و ادامه داد: منابع مالی در توسعه خوشه‌های صنعتی، محدود نبوده و هزینه‌های خوبی در این زمینه تخصیص یافته است و اکنون نیز نقشه فراگیر توسعه خوشه‌های صنعتی استان در حال به‌روزرسانی است. در این راستا توسعه خوشه صنعت روی در سال ۹۱ آغاز شد که پس از انجام مطالعات شناختی ادامه کار طبق تشخیص عامل توسعه بنا بر دلایلی متوقف شد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با حمایت دستگاه قضایی؛بازگشت ۳ واحد تولیدی به چرخه تولید

ج آگوست 21 , 2020
 رئیس‌کل دادگستری استان گفت: با ورود و حمایت دستگاه قضایی، ۳ واحد تولیدی تعطیل شده به چرخه تولید بازگشت. به گزارش شهاب زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان با اعلام این خبر افزود: این جلسه در راستای حمایت قضایی از بنگاه‌های تولیدی و حل مشکلات‌شان است؛ چرا […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس