رئیس اتاق بازرگانی زنجان خبر داد تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان/ نگاه به کشورهای هدف جدید بازارهای صادراتی استان زنجان با هدف گذاری ۱ میلیارد دلاری

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان از تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان در جلسه روز گذشته کارگروه توسعه صادرات به ریاست استاندار زنجان خبر داد و گفت: برای این نقشه راه بیش از ۶ ماه کار کارشناسی در اتاق بازرگانی زنجان صورت گرفته است.


علی یگانه فرد با اشاره به اینکه برنامه های تجارت خارجی استان زنجان در سالهای گذشته غالباً به صورت کوتاه مدت دنبال شده است، تصریح کرد: این برنامه ها وابسته به متغیرهایی از جمله سیاست خارجه و دیگر عوامل دخیل بوده است.
یگانه فرد با بیان اینکه یکی از عوامل مهم توسعه و جهش تولید برای عملیاتی کردن شعار سال، توسعه صادرات غیرنفتی است، ابراز کرد: در سال ۱۳۹۱ برای صادرات استان زنجان هدف گذاری یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده بود که هرگز به آن عدد نرسیده ایم.
وی با اشاره به اینکه صادارت استان زنجان طی ۱۰ سال گذشته رقمی معادل ۵۵۰ میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان با همکاری سازمان های مختلف صورت گرفته و به دنبال توسعه هرچه بیشتر صادرات استان است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه این نقشه راه به صورت پلکانی و با هدف گسترش روابط خارجی در سبد های خالی و کشورهای کمتر دیده شده تدوین شده است، افزود: در این نقشه راه وابستگی استان از تجارت با دو کشور نخست خارجی طرف همکاری استان کاهش داده شده، اما دید این نقشه به حفظ بازار های قبلی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی بوده است.
یگانه فرد ادامه داد: نقشه راه تجارت خارجی ، طی سال های پیش رو میتواند طیف وسیعی از پتانسیل های مغفول مانده صنایع استان و استعداد های کمتر دیده شده سایر صنایع را در بر گیرد.
وی با بیان اینکه برای این نقشه راه هدف گذاری دو الی سه ساله با دستیابی به هدف نهایی صادرات ۱ میلیارد دلاری برای استان زنجان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: الزاماتی نیز از جمله حمایت های دولتی، توسعه و فراهم سازی زیرساخت های صادراتی استان، کنترل واردات و … نیز در نظر گرفته شده است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عمده‌ترین علت مرگ بیماران جوان کرونایی چیست؟

ی ژوئن 21 , 2020
میزان نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۲.۶ درصد افرادی که به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند و در بین افراد زیر ۵۰ سال عمده‌ترین علت مرگ کرونا چاقی بود. سعید نمکی در مراسم افتتاح خط تولید قلم […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس