در آخرین روزهای سال؛ کانون زنان بازرگان استان زنجان تشکیل شد

در آخرین روزهای سال کانون زنان بازرگان استان زنجان با حضور بانوان فعال در این حوزه تشکیل شد. در جلسه هیات مدیره منتخب مجمع عمومی کانون زنان بازرگان استان زنجان که در محل اتاق بازرگانی استان زنجلن برگزار شد،مهری حسنی به عنوان رئیس هیات مدیره، نرگس آشوری به عنوان نایب رئیس هیات مدیره، رویا مولایی به عنوان خزانه دار ، پریوش محمدی به عنوان  منشی و عضو هیات مدیره انتخاب، صغری منتخبی به عنوان عضو هیات مدیره، فاطمه منصوری به عنوان بازرس و فاطمه عبدالهی به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

مهری حسنی در حاشیه برگزاری این انتخابات در گفتگو با «شهاب زنجان»، درباره فعالیت های این کانون گفت: ساماندهی و توانمند سازی بانوان در استان متبوع برای ورود به عرصه فعالیت های تجاری، تولیدی و خدماتی، ایجاد بهبود فضای کسب و کار بانوان، توسعه و ارتقاء کارآفرینی در حوزه بانوان و پیگیری جهت رفع موانع موجود، حمایت و تشویق بانوان در امور اقتصادی و همسو کردن فعالیت ها در راستای توسعه اقتصادی کشور،تشویق و فراهم ساختن زمینه های فعالیت بانوان در عرصه تولید و تجارت کشور، فراهم آمدن زمینه حمایت های علمی تخصصی مشاوره ای و حقوقی از زنان تولید کننده و بازرگان و پشتیبانی از تجاری سازی فعالیتهای نوآورانه زنان (اختراعات، ابتکارات در ابداعات و پژو هش­ ها) است.

وی درباره وظایف و اختیارات این تشکل صنفی بیان کرد: شناسایی،جذب و تشویق بانوان صاحب ایده و علاقمندان به تجارت و سرمایه گذاری در استان،تشکیل بانک اطلاعاتی و شناسایی زنان کارآفرین، مخترع، مبتکر و فعال در عرصه اقتصاد و تجارت در استان، ارائه مشاوره های لازم به زنان استان در زمینه های اقتصاد و تجارت و تلاش و برنامه ریزی در جهت ارتقاء فرهنگ کسب و کار، ایجاد ارتباط با تشکل ها، کانون و انجمن های زنان در استان و اطلاع رسانی سمینارها، نمایشگاه ها و جشنواره ها و سایر برنامه های مرتبط به اعضاء و مشارکت در آنها از وظایف این تشکل است.

مهری حسنی

حسنی،برگزاری همایش ها، دوره ها و کارگاه های آموزشی، معرفی فعالیت های کانون استان به سازمان های استان و ارتباط مستمر و همکاری با رسانه های استان،تعامل،همفکری و همکاری با دانشگاه ها، نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی، تلاش حداکثری جهت جذب و عضویت کلیه زنان تولید کننده و بازرگان استان در کانون، انتشار کتب، بروشور و مجلات و غیره در راستای اهداف کانون را از دیگر وظایف این کانون اعلام کرد و افزود: بی شک حمایت از حقوق منافع مشترک اعضاء،ایجاد ارتباط با بانک ها و مؤسسات پولی و مالی داخلی و خارجی در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران و فراهم سازی زمینه اخذ تسهیلات مالی در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی اعضاء را در دست برنامه خواهیم داشت.

رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان استان،پیگیری مشکلات بانوان فعال در عرصه های اقتصادی،بازرگانی و تجارت و انجام مطالعه و پژوهش با هدف شناسایی راهکارهای اجرایی و ارائه آن به دستگاه های ذیربط و پیگیری آن را یادآور شد و اضافه کرد: کانون استان موظف است، در خصوص کلان و ملی با کانون زنان بازرگان ایران هماهنگ باشد. همچنین کانون استان گزارش فعالیت و عملکرد خود را به صورت موردی و فصلی و سالانه به کانون زنان بازرگان ایران ارسال خواهد کرد.

وی درباره عضویت بانوان در این تشکل صنعفی اظهار کرد: کلیه بانوان تولید کننده و بازرگان و بنگاه های تولیدی و تجاری استان که مدیر عامل یا رئیس هیئت مدیره آنها بانوان هستند، می توانند عضو کانون استان باشند.

رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان استان در خاتمه صحبت هایش متذکر شد: کانون استانی برای پیشیرد اهداف و ایفاد مطلوب وظایف خود می تواند کمیته هایی متشکل از نمایندگان شرکت ها و سازمان های عضو و اعضاء حقیقی کانون استانی تشکیل دهد. نوع فعالیت هر کمیته و تعداد اعضاء آن و طرز انتخاب آنان و وظایف کمیته ها بر اساس آیین نامه ای خواهد بود که توسط هیات مدیره تهیه و تصویب می شود.  

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با هدف قطع زنجیره کرونا؛سیزده‌بدر در خانه بمانیم

چ مارس 31 , 2021
مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت از عموم هم استانی ها درخواست کرد؛ برای قطع زنجیره کرونا و جلوگیری از افزایش شیوع این ویروس منحوس، سیزده بدر را در خانه سپری کنند. به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس