مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان اعلام کرد: به کارگیری ظرفیت‌های نانو برای ارتقای کیفیت صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از کاربرد نوآوری در صنعت چاقو و ملیله خبر داد.

امیر ارجمند با اعلام این خبر گفت: استفاده از نانوتکنولوژی شرکت دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت و دوام کمی و کیفی تولیدات صنایع‌دستی یکی از زمینه‌های تحقق این امر برای جذب گردشگر و حمایت از تولید و فروش کالاهای تولیدی در حوزه صنایع‌دستی است و وقتی بازار هدف بین‌المللی است، پس باید کالاها و خدماتی که تبدیل به ثروت می‌شود، استانداردهای بین‌المللی را نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: صنعت چاقو و ملیله جایگاه ویژه‌ای در جهش تولید و رونق تولید دارد. از طرفی استفاده از نانو مانع از زنگ‌زدگی و کند شدن چاقو و نیز مانع اکسیده شدن ملیله می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان جایگاه خوبی در زمینه صنایع‌دستی و تنوع این صنعت را دارد و باید ارتباط هنرمندان و جامعه علمی و فناوری برای کمک‌گیری از فناوری‌های روز دنیا برای ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات صنایع‌دستی توسعه یابد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

باشگاه میلیاردرها ثروتمند شدن با توسعه امنیت وب

پ ژوئن 25 , 2020
مترجم: مریم رضایی – در اوایل ماه مه امسال، ماتیو پرینس (Matthew Prince)، هم‌بنیان‌گذار و مدیر‌عامل شرکت زیرساخت و امنیت کلودفلر (Cloudflare)، به‌دلیل رکورد افزایش ارزش سهام این شرکت، وارد باشگاه میلیاردرها شد. سهام کلودفلر زودتر از انتشار گزارش عایدات فصلی آن، با افزایش ۱۸درصدی مواجه شد و پرینس که […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس