زنجان، استان پایلوت طرح ملی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، از انتخاب این استان به عنوان پایلوت طرح ملی سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای خبر داد و گفت: از جمله اهداف این برنامه‌ها می‌توان به قانون الزام فراگیری آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار در واحدهای خدماتی، صنفی، درباره لزوم داشتن گواهی‌نامه صلاحیت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و ارتقای مهارت نیروی کار اشاره کرد.

به گزارش شهاب زنجان، محمدرضا انصاری، در جلسه کمیته مهارت شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: با توجه به رسالت و اهداف سازمان در پیشبرد مهارت‌آموزی و توانمندسازی اقشار جامعه، جلسات کمیته مهارت‌آموزی با محوریت توسعه و ترویج مهارت‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های فعال در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث مهارت‌آموزی مسائلی مانند نیازسنجی واقعی و اولویت‌بندی نیازهای آموزشی اشتغال‌زا، فعال کردن مراکز جوار دانشگاهی، استفاده از ظرفیت آموزشی همه دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی آموزشی منسجم باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: تدوین آیین‌نامه اجرایی کمیته مهارت با توجه به نیاز بازار کار، اطلاع‌رسانی مناسب به عموم مردم در مورد مهارت‌آموزی و ارتقای سطح توانایی، برنامه‌ریزی برای استفاده از اوقات فراغت دانشجویان و دانش‌آموزان و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در این اوقات، انعقاد و ارائه آموزش‌های مهارتی با استفاده از زمینه‌ها و طرح‌های مختلف مانند آموزش دولتی، خصوصی و مهارت‌آموزی، از دیگر موضوعات مورد توجه این حوزه است.

انصاری با اشاره به وجود واحدهای تولیدی خوب در سطح شهرستان خرم‌دره، ادامه داد: همکاری مدیران صنایع و شرکت‌های تولیدی لازمه تحقق اهداف تعیین شده است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

در آستانه برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان؛ نه از تاک نشان بود و نه از تاک نشان

د نوامبر 23 , 2020
شهاب زنجان – در روزهایی که خبر از رشته ورزشی به نام فوتبال در زنجان نیست، حالا قرار است انتخابات ریاست هیات آن هم برگزار شود. گویی در این وادی کمتر کسی به گوشش نام فوتبال خورده است. فوتبال در زنجان با همین ریاست و بقیه افرادش تنها یک دفتر […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس