در آستانه برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان؛ نه از تاک نشان بود و نه از تاک نشان

شهاب زنجان در روزهایی که خبر از رشته ورزشی به نام فوتبال در زنجان نیست، حالا قرار است انتخابات ریاست هیات آن هم برگزار شود. گویی در این وادی کمتر کسی به گوشش نام فوتبال خورده است. فوتبال در زنجان با همین ریاست و بقیه افرادش تنها یک دفتر هیات دارد و بس. همگان نیز به این نتیجه رسیده اند که باید دور آن خط بطلان کشید.

نه کسی می داند که تیمی از زنجان در لیگ دسته های پایین بازی می کند و نه از کسی می پرسند که چه بر سر این رشته ورزشی آمده است و حتی کسی دوست ندارد بپرسد که چه کسانی، چه بر سر آن آورده اند. همه چیز همان است که بود و خواهد افتاد. از پیشکسوتان هم که می پرسیم دیگر همان حرف ها و کنایه ها را می زنند و باز به این سوال می رسند که آیا متولی ورزش استان باز هم دوست دارد با همین منوال تمامی معادلات پیش رود و یا تغییر را ترجیح می دهد؟.

از هفته قبل تاکنون بسیاری از اهالی فوتبال و مربیان با «شهاب زنجان» تماس گرفتند و درخواست کردند تا بنویسیم از فوتبال و سرنوشت بدش در این شهر. خواستند بنویسیم که اداره کل ورزش و جوانان استان انتخابات آزاد برگزار کند و نگذارد باز همه چیز بر وفق مراد همان عده اندک پیش رود. نه خبری از نظام باشگاهداری درست و اصولی برجای مانده است و نه تیمی از زنجان در لیگ های کشوری حضور دارد.   

عده ای که بغض فروخفته در گلو دارند از سرنوشت شومی که گریبان فوتبال را گرفته سخن می گویند و دوست دارند چهره های جوان وارد گود شود تا تمامی آوارهای مانده برجا را دوباره بازسازی کنند، حتی به اندازه برداشتن یک آجر!.

حکایت تلخی است در این شهر که چندین و چند دوره است همه چیز در یک مستطیل سبز باز ایستاده، نه خبری از حمله است و نه تاکتیک خاصی پیاده می شود!. گویی فوتبال در این شهر همین است و بس!. مرور خاطرات گذشته این رشته ورزشی در همین شهر نشان می دهد که زنجان تیم هایی برای خودش در لیگ های کشور به پا کرده بود. حضور تیم هایی در لیگ دسته یک، دو و سه موجی از امید و شادی را برای مردم  و فوتبال دوستان به ارمغان آورده بود، نشاط و شور اجتماعی عجیبی برپا بود و روزهای آخر هفته برای همگان به شادی و میمنت سپری می شد.

آری!. این ذات فوتبال است که سالیان درازی است که مردم این شهر از آن بهره نبرده اند. شادی وقتی دیگر به آن برسند. 

عکس تیم فوتبال شهاب زنجان را یکی از قدیمی های فوتبال در آستانه برگزاری دوباره انتخابات هیات فوتبال برای ما فرستاده و می خواهد بگوید که روزگاری در همین شهر چیزی به نام فوتبال هم برو بیایی داشت.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

«شهاب زنجان» بررسی می کند: کرونا آمد؛ مردم بازار گرمی ها را داغ کردند؛ قیمت ها سر به فلک کشید

د نوامبر 23 , 2020
شهاب زنجان – « گرمی بخورید تا کرونا نگیرید» این جمله را در این روزها سخت بارها شنیده اید، آن هم در روزهای سخت گرانی. به بازار و خریدهای اینترنتی که سر بزنید بارها از تبلیغات تاثیر شگرفت گرمی ها در درمان کرونا گفته اند و جالب اینکه بارها پزشکان […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس