موز طارم برای نخستین بار به بازار می‌آید

پیش‌بینی می‌شود برای نخستین بار یک تن موز در شهرستان طارم در استان زنجان برداشت و روانه بازار شود.

موز

به گزارش شهاب زنجان به نقل از صداوسیما، کیلومترها دورتر از شهرهای جنوبی ایران در شمال استان زنجان در شهرستان طارم، درختچه‌های موز به بار نشسته و این محصول برای اولین بار از این شهرستان روانه بازار می‌شود.

مصطفی محمدی، کشاورز طارمی گفت: نخستین بار اقدام به کاشت ۶۰ درختچه موز در سطح ۵۰۰ متر مربع به صورت آزمایشی در گلخانه کردیم که پیش‌بینی می‌شود در حدود یک تن موز برداشت شود. کشاورزان این منطقه می‌توانند کاشت موز را جایگزین برخی میوه‌های کنند که در شهرستان طارم کاشت آنها به‌صرفه نیست.

این کشاورز طارمی با اشاره به تکثیر درختچه‌های موز افزود: درختچه‌های موز به صورت پاجوش کشت می‌شود و با توجه به نیاز آبی متوسط از روش قطره‌ای برای آبیاری این درختچه‌ها استفاده می‌کنیم. درختچه‌ها در اختیار کشاورزان علاقه‌مند به کاشت موز قرار داده می‌شود.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجاوز آشکار به حریم رودخانه‌ها و افزایش خطر طغیان و سیل

چ اکتبر 14 , 2020
اغلب شهرستان‌های زنجان با داشتن رودخانه‌های اصلی در زمان بارندگی با خطر سیلاب احتمالی تهدید می‌شوند و یکی از اقدام‌های پیشگیرانه لایروبی این رودخانه‌هاست که هنوز به طور کامل انجام نشده است. به گزارش تسنیم، بیش‌تر حاشیه رودخانه‌های استان زنجان به دلیل عوامل مختلفی همچون کمبود بارش‌های شدید و سیلابی نشدن […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس