کشف اشیاء تاریخی سفالی با قدمت هزاره اول پیش از میلاد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان زنجان از کشف اشیاء توقیفی هزاره اول پیش از میلاد در شهرستان زنجان خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل مرادی  در این باره گفت: اشیاء کشف‌شده در شهرستان زنجان در حین خریدوفروش توسط نیروی انتظامی ضبط و جهت کارشناسی اشیاء به اداره کل میراث فرهنگی زنجان تحویل داده‌شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیاء هزاره اول پیش از میلاد و اوایل دوره اسلامی تخمین زده‌شده است.
مرادی افزود: تعداد چهارشی این مجموعه اصل و مربوط به ریتون گاو سفالی مربوط به هزاره اول پیش از میلاد، ریتون قوچ سفالی مربوط به دوره اشکانی، چنگال قاشق دوطرفه نقره مربوط به دوره تاریخی، ظرف شیشه‌ای بدون دسته کف تخت با نقش قالبی لانه‌زنبوری مربوط به دوره ساسانی و اوایل اسلام و اشیا بدل شامل ۳ سر سنجاق طلایی‌رنگ با نقش پرنده و نقاب صورتک انسانی فلزی است.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با هدف مقابله با سودجویی در بخش مسکن روی داد؛ پلمب۳۸ بنگاه معاملاتی املاک متخلف در زنجان

ج سپتامبر 4 , 2020
۳۸ بنگاه معاملاتی املاک متخلف با دستور قضایی از سوی دادستان مرکز استان در زنجان پلمب شدند. دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زنجان با تایید این خبر دلالی و سودجویی را یکی از دلایل مهم در افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: این تعداد بنگاه املاک متخلف در گام […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس