وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد: راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در زنجان/۳۵۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تکمیل ساختمان مرکز داده و مجتمع آی سی تی زنجان، خبر داد و گفت: بخشی از فضای آن به عنوان پارک اقتصاد دیجیتال برای استقرار استارتاپ‌ها اختصاص می‌یابد.

محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری استان افزود: برای احداث این مرکز ۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و تا ۴۵ روز آینده آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه رویدادهای قابل قبولی در حوزه توسعه ارتباطات در استان زنجان افتاده است، خاطرنشان کرد: عدالت در این توسعه در سطح استان برقرار نشده و این قابل قبول نیست.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از یک هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان زنجان، ۳۵۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند و تمرکز مناطقی که دسترسی به شبکه ندارند بیشتتر در شهرستان های خدابنده و ماهنشان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۲۰۷ روستا دراستان زنجان که اغلب در مناطق خدابنده و ماهنشان هستند به اینترنت دسترسی ندارند، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در سه مرحله از ابتدای آبان تا اسفند امسال زمینه دسترسی این روستاها به اینترنت فراهم شود.

این مسئول به توفیقات به دست آمده در تقویت شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: امروز دو نرم‌افزار مسیریاب داخلی در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر از نرم‌افزارهای مشابه خارجی پیش گرفتند و اپلیکیشن‌های مختلف ایرانی در گوشی‌های مردم نشان از پیشرفت این بخش دارد. حتی به مدد تقویت شبکه ملی اطلاعات، سنگین‌ترین حملات سایبری که به گذرگاه‌های بین‌المللی وارد شود، شبکه‌های داخلی ما را متاثر نمی‌کند.

آذری‌جهرمی با اشاره به اینکه حوزه ICT توانسته ۲۰۰ هزار شغل مستقیم ایحاد کند، عنوان کرد: ۱۷ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را دانش‌آموختگان رشته فناوری اطلاعات تشکیل می‌دهد و بازار کار این بخش از نوع استخدام دولتی نبوده و ارزش‌افزوده برای کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی توسعه زیرساخت های ارتباطی از همه چیز واجب تر است، افزود: لازم است دستگاه‌های اجرایی همچون راهداری، برق، فرمانداری و بخشداری ها در اجرای طرح های دسترسی مناطق روستایی به اینترنت همکاری و تلاش لازم را داشته باشند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشت اثر ناملموس زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شد

چ سپتامبر 9 , 2020
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از ثبت هشت اثر ناملموس از این استان با تأیید و تصویب اعضای شورای عالی در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. امیر ارجمند درباره جزییات این خبر افزود: این آثار شامل فنون و مهارت ساخت صندوق (یخدان) شهرستان زنجان، مهارت پخت فسنجان […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس