داستان کوتاه/ تولد

محمدعلی خامه‌پرستپدر، کمربند ایمنی مهسا را بست و ماشین را روشن کرد:

– خوب دخترم، ‌تعریف کن ببینم تولد دوستت چطور بود؟ خوش گذشت؟

– بابا! برای من هم تولد می‌گیرید؟

– هنوز سه ماه مانده دخترم. بگذار بهار که آمد و فروردین شد برایت تولد مفصلی می‌گیریم.

– می‌خواهم همه دوستانم را دعوت کنم.

مهسا شب‌ها هم خواب تولد می‌دید. دو ماه مانده دوستان و همکلاسی‌هایش را دعوت کرده بود. بعد از کلی پرسه زدن در پاساژها و مغازها تم تولد مورد علاقه‌اش را هم پیدا کرد و خرید. می‌گفت: ممکن است بعداً دیگر از این‌ها پیدا نکنم.

مادر گفت: اجاره سالن خیلی گرانه. بهتره خانه خودمان را رنگ کنیم تا برای عید هم آماده باشد.

پدر در اینترنت طرح منحصر به فردی برای کیک تولد دید و آن را به یک شیرینی‌فروشی که کیک‌های مخصوص و مجلسی می‌پخت سفارش داد.

یک ماه به روز تولد مهسا مانده بود که کرونا آمد و مدارس تعطیل شد. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پارک‌ها و خانه‌های بازی و قلعه‌ی شادی و همه‌ی جاهایی که دوستانش را در آنجا می‌دید تعطیل شدند.

حتی روزهای اول عید که هر سال کلی از عمه و خاله و دایی و عمو و مادربزرگش عیدی می‌گرفت هیچ کس به دیدن‌شان نیامد. تنهایی در خانه مانده بودند و پدر وقت اخبار کانال را عوض می‌کرد تا آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا را دنبال کند.

روز تولد مهسا سردترین فروردین تا نه سالگی‌اش بود. برچسب‌های تم تولدش را روی دیواری که صورتی و بنفش رنگ کرده بود نصب کرد. بادکنک‌هایش را باد کرد و دور تا دور اتاق روی دیوار زد. صندلی‌های ناهارخوری را هم کنار مبل اتاق‌اش چید و رویشان را با عروسک‌هایش پُر کرد. کیکی که مادر درست کرده بود با طرح توی اینترنت خیلی فرق داشت اما شیرین‌تر و خودمانی‌تر بود چون تا وقتی شمع تولد تا نصف آب شود و آهنگ تولدت مبارک تمام شود کج و کوله شد و از ریخت افتاد.

مهسا فقط در یکی از عکس‌ها، وقتی پدر، گوشی همراه به چشم، پایش را توی بشقاب پنکیک گذاشت خندیده بود. پدر آن عکس را انتخاب کرد و توی شبکه اجتماعی گذاشت. فلاش دوربین توی چشم شیشه‌ای عروسک‌هایی که دور مهسا نشسته بودند برق می‌زد انگار واقعاً شاد بودند و داشتند او را تشویق می‌کردند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاهی به بازارهای صادراتی زنجان در یک دهه گذشته؛ آمار و استراتژی های کلیدی صادرات

چ سپتامبر 30 , 2020
شهاب زنجان- در یک دهه گذشته آمار صادرات استان روند افت و خیز به خوش گرفته است. نموداری که زمانی در اوج بود به یک باره روند نزولی به خود گرفت. این روند درباره صادرات به کشورهای مختلف نیز مشهود است. برای نمونه صادرات استان به عراق در سال ۸۸ […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس