چاقوساز زنجانی نشان درجه یک هنر دریافت کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: کریم شعبانی سازنده چاقوهای هنری موفق به دریافت نشان معادل مدرک دکتری درجه یک هنر شد.

به گزارش شهاب زنجان، امیر ارجمند در این باره بیان کرد: نشان درجه یک هنری معادل مدرک دکتری به کریم شعبانی سازنده چاقوهای هنری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد.

وی ادامه داد: پیش از این تنها یک نفر از هنرمندان زنجانی در حوزه صنایع دستی در رشته ملیله موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شده بود، درجه هنری هنرمندان از یک تا پنج تعیین می‌شود که گواهی‌نامه درجه یک معادل مدرک دکتری است.

به گفته ارجمند، گواهینامه هنری توسط شورای ارزشیابی هنرمندان براساس تجربه و فعالیت تخصصی و حرفه‌ای این هنرمند و با تکیه بر توانایی‌های هنری او در زمینه چاقوسازی اعطا شده است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: از ساخته‌های دست کریم شعبانی، هنرمند زنجانی انواع چاقوهای چند تیغه با دسته‌های مختلف (شاخ گوزن، استخوان، و صدف)، قلمتراش، چاقوهای شکاری، ست چندکاره مسافرتی است که اخیرا هم قفل‌های سنتی را تجدید ساخت کرده و با ترکیب آن با چاقو آثار بسیار زیبا و نفیسی را ارائه کرده‌ است.

کریم شعبانی، متولد سال ۱۳۴۰ در شهر زنجان است، از سن پنج سالگی وارد کارگاه چاقوسازی «ایوب رستمی» شد و تا ۱۴ سالگی چاقوسازی را به صورت حرفه‌ای نزد ایشان آموخت.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وداع مرد صمیمی والیبال

ی سپتامبر 6 , 2020
شهاب زنجان – از دی ماه سال قبل بی حرمتی ها به رئیس هیات والیبال استان از سوی برخی افراد کلید خورد. گویی زمینه برای بستن تمامی درها به روی والیبال استان جوری دیگری باید پیش می رفت. آن روزها کم کم  سپری شد تا زمینه برای فعالیت در این […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس