گردشگرپذیرترین روستای زنجان معرفی شد/علم کندی در صدر

همزمان با هفته گردشگری، روستای علم کندی شهرستان ماهنشان با کسب بالاترین امتیاز به عنوان گردشگرپذیرترین روستای استان زنجان معرفی شد.

امدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ،در آیین تقدیر از برترین های گردشگری استان، گفت: در سال ۲۰۲۰ میلادی شعار روز جهانی گردشگری، توسعه روستایی از طرف سازمان جهانی جهانگردی نامگذاری شده است و گردشگری در روستا‌ها از جمله راهکار‌هایی است که منجر به اشتغال پایدار روستایی و حفظ محیط زیست می‌شود.

امیر ارجمند با اعلام اینکه ، ۲۹ شاخص در ۸ گروه برنامه ریزی و مدیریت، گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی، سرمایه گذاری، مشارکت اقتصادی، زیرساخت و پایداری زیست محیطی مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: نتیجه نهایی این ارزیابی همزمان با هفته گردشگری با انتخاب روستای برتر هر شهرستان و استان زنجان شد که بر اساس بررسی‌های انجام شده، روستای شیت در شهرستان طارم، روستای گوگرچینک در شهرستان خدابنده، روستای درسجین  درشهرستان ابهر، روستای گلابر در شهرستان ایجرود، روستای حاج سیران در شهرستان زنجان، روستای سوکهریز در شهرستان خرمدره، روستای ویر در شهرستان سلطانیه و روستای علم کندی در شهرستان ماهنشان به عنوان برترین روستاهای گردشگرپذیر انتخاب شدند.

به گفته وی،روستای علم کندی در شهرستان ماهنشان با کسب بالاترین امتیاز به عنوان برترین روستای گردشگرپذیر انتخاب شد.

در پایان از دهیاران روستای شیت، روستای گوگرچینک، روستای سوکهریز، روستای درسجین، روستای گلابر، روستای ویر، روستای علم کندی و روستای حاج سیران در آیین تجلیل از  برترین های گردشگری استان با اهداء تندیس برترینهای گردشگری قدردانی شد.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره: قدرت سرایت ویروس کرونا افزایش یافته است

ج اکتبر 2 , 2020
رئیس بیمارستان بوعلی‌سینای خرم‌دره از افزایش قدرت سرایت ویروس کرونا خبر داد. سعید فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روند افزایش بستری بیماران کرونایی از تیرماه در شهرستان خرم‌دره، عنوان کرد: دلیل این امر نیز افزایش مسافرت‌ها به شمال کشور با توجه به تعطیلی‌ها و نیز رعایت نکردن پروتکل‌های […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس