دادستانی عمومی و انقلاب زنجان: مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی بود

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زنجان، با بیان اینکه ضمانت پایداری یک مجموعه صنعتی، داشتن سرمایه اجتماعی است، گفت: مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی مردم بود و ما در تصمیمات خود در خصوص این شرکت الزامات زیست محیطی را در اولویت قرار خواهیم داد.

مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی بود

به گزارش شهاب زنجان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن کرمی در بازدید از شرکت کاغذ‌سازی راشا کاسپین زنجان که با حضور معاون اجتماعی و پیگشیری از وقوع جرم دادگستری استان، فرماندار زنجان و تعدادی از مدیران کل ادارات مرتبط انجام شد، اظهار کرد: محیط زیست یک پیوست الزام‌آور برای ما در انجام فعالیت‌های صنعتی است و توجه به محیط زیست نه تنها مانع اشتغال و تولید نیست بلکه در این موضوع ظرفیت‌های بسیار گسترده در ایجاد اشتغال و تولید وجود دارد.

دادستان مرکز استان زنجان افزود: ما وظیفه داریم ضمن در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی به مسئله اقتصاد استان، تولید و میزان اشتغال آن صنعت نیز توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی شرکت راشا کاسپین دغدغه جدی بود، ادامه داد: نگرانی‌هایی که در مورد فعالیت این شرکت به ما منتقل می‌شد که نشان از دغدغه مردم نسبت به مسائل زیست محیطی است و مردم مطمئن باشند که حتما ما در تصمیمات خود در خصوص این شرکت الزامات زیست محیطی را در اولویت مد نظر قرار خواهیم داد.

کرمی در رابطه با نتایج این بازدید‌ها و بررسی‌ها گفت: شرکت راشا کاسپین زنجان اقدامات خوبی در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی انجام داده است ولی در دیدگاه مردم این امر به خوبی بروز داده نشده است که جا دارد با شفاف سازی در این مورد نگرانی‌های مردم نیز برطرف شود.

دادستان مرکز استان زنجان ضمن اشاره به برداشت قانونی از آب‌های زیر‌زمینی گفت: اقداماتی که شرکت راشا کاسپین در راستای ایجاد اشتغال برای استان کرده است اقدام ارزشمندی است ولی این شرکت باید در راستای برداشت از آب‌های زیر‌زمینی به مقدار قانونی اکتفا کند.

کرمی ادامه داد: لازم است BOD و COD پساب شرکت حتما و به طور مستمر و برخط، کنترل و نظارت شود و موضوع بحث خروجی آب نیز باید حل شود تا مشکل زیست محیطی برای مردم منطقه بوجود نیاید.

در این بازدید و جلسه که به مدت پنج ساعت به طول کشید مدیران کل مربوطه که در جلسه نیز حضور داشتند به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص حل مشکلات این شرکت پرداختند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون اتفاق افتاده است فوت ۵۴۱ زنجانی بر اثر کرونا

پ اکتبر 8 , 2020
در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵ مورد مثبت بستری و ۱۰۹ مورد مثبت سرپایی از لحاظ آزمایشگاهی و فوت ۴ بیمار کرونایی در استان زنجان ثبت شد. به گزارش شهاب زنجان و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، بر اساس آخرین اخبار، استان زنجان به لحاظ شیوع بیماری کرونا […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس