مدیرعامل آب منطقه ای زنجان خبر داد: ورودی آب به سدها۳۰ درصد کاهش داشت/خودداری از کاشت محصولات پرآب

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، درباره کاهش وروردی آب به سدها، گفت: ورودی آب در سدهای چهار گانه استان۳۰ درصد کاهش یافته است.

سد تهم

اسماعیل افشاری در این باره به مهر بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، ازابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا اردیبهشت ماه، نسبت به ایام مشابه سال آبی گذشته، ورودی آب در سدهای چهار گانه استان، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، افزود: شرکت آب منطقه‌ای زنجان در تلاش است با اتخاذ تدابیر جهت مدیریت بهینه مخازن سدها نسبت به مدیریت خروجی سدها با لحاظ حقابه‌ها و مصارف اولویت دار از جمله شرب، با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان تابستان امسال را با حداقل آسیب سپری کنیم.

افشاری ادامه داد: برای جلوگیری از کم آبی در تابستان کشاورزان از کشت محصولات پرآب طلب خودداری کنند.

وی با تاکید بر کمبود رواناب به دلیل کاهش محسوس بارندگی‌ها، از کشاورزان و حقابه بران حاشیه رودخانه‌ها خواست از کشت محصولات پر آب طلب خودداری و جهت مدیریت مزرعه با کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای زنجان همکاری کنند.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رنج زنجان، گنج دیگران

ی آوریل 25 , 2021
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان، با بیان اینکه فرش‌های پشم و ابریشمی که در زنجان بافته می‌شود بهتر از نقشه‌های کردستان و قم بوده است، گفت: این در حالی است که فرش این دیار به نام همین استان‌ها در بازار معامله می شود. به گزارش شهاب زنجان به نقل از […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس