سهره ها در دامان طبیعت رها شدند

رییس منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان از رها شدن ۱۰ قطعه سهره گرفتار در دام صیادان متخلف از سوی محیط‌ بانان خبر داد.

سهره ها در دامان طبیعت

به گزارش شهاب زنجان به نقل از ایرنا،غلامرضا عباسی با اعلام این خبر گفت: صیادان متخلف به منظور سودجویی، دست به زنده گیری این پرندگان نغمه خوان و زیبا زده بودند که قبل از ترک منطقه در دست قانون گرفتار آمدند.

به گفته وی، این صیادان پرنده در منطقه حفاظت شده سرخ آباد بدون داشتن مجوز از اداره کل حفاظت محیط زیست، مبادرت به زنده گیری این تعداد سهره معمولی کرده بودند که توسط محیط‌بانان که مدام در حال رصد و پایش مناطق تحت حفاظت و مدیریت این اداره کل هستند دستگیر شدند.  

عباسی با بیان اینکه حضور به موقع محیط بانان مانع از صید بیشتر این پرندگان شد، افزود: از این ۲ صیاد خاطی که بومی منطقه بودند، یک رشته تور زنده‌گیری و یک عدد قفس نگهداری پرندگان و ۲ سهره تربیت شده، کشف و ضبط و متخلفین دستگیر شده نیز پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شدند.  

رییس منطقه حفاظت شده سرخ آباد زنجان گفت: متخلفان آگاه باشند مبلغ جریمه هر قطعه پرنده سهره، سه میلیون ریال است که در صورت دستگیری باید آن را به عنوان ضرر و زیان به طبیعت، به حساب محیط زیست پرداخت کنند و نوع و میزان جریمه به لحاظ جنبه عمومی جرم نیز بسته به رای و نظر قاضی پرونده دارد.    

عباسی از صیادان و شکارچیان غیرمجاز خواست هشدارهای حفاظت محیط زیست زنجان را جدی گرفته و دست از تهدید گونه های حیات وحش این استان بردارند چراکه در صورت مشاهده تخلف و دستگیری، برابر قانون و مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

وی در خاتمه صحبت هایش اضافه کرد: از شهروندان، روستاییان و دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان زنجان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع دهند تا ماموران یگان حفاظت برای دستگیری شکارچیان خاطی و غیرمجاز اقدام کنند.  

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یادداشت های ناصرالدین شاه از سفر به سلطانیه؛ به حاکم خمسه، گفتم تعمیر کلی گنبد را بکند

چ دسامبر 23 , 2020
شهاب زنجان – ناصرالدین شاه قاجار برخلاف اغلب شاهان ایران اهل یادداشت نوشتن بود. او یادداشت های روزانه خود را از سفرها می نوشت. در بخشی از این یادداشت ها سفر به سلطانیه را به رشته تحریر درآورده است که در زیر گزیده ای  از آن را آورده ایم:  *رسیدیم […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس