مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبرداد: ساخت۶۰هزار متر مکعب بندهای چند منظوره در حوزه آبخیز خراسانلو

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری زنجان گفت: در حوزه آبخیز خراسانلو بندهای چند منظوره سنگ ملات و خاکی با حجم حدود ۶۰ هزار مترمکعب احداث شده است.

به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان، خلیل آقاجانلو، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود خشک تا نیمه خشک کشور مشکل کمبود بارندگی از یک طرف و عدم توزیع زمانی و مکانی بارش‌ها از طرف دیگر، اهمیت و لزوم بهره برداری مناسب از منابع آب موجود در نقاط مختلف کشور و همچنین کنترل فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی را با روش کنترل سیلاب‌ها و روان آب‌های سطحی ضروری کرده است.

وی اظهار کرد: جلوگیری از افت سالانه سطح آب زیرزمینی دشت ابهر و خرمدره در سال‌های اخیر در حدود ۱.۵ متر و تبعات منفی این موضوع و احتمال فرونشست ناحیه‌ای دشت در آینده، پدیده‌ای که درتعداد قابل توجهی از دشت‌های کشور ایجاد شده و مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را برآن داشت که به صورت جدی برای حفظ منابع آب و خاک منطقه اقدام کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، گفت: معاونت آبخیزداری درهمین راستا حوزه‌های استان را مورد بررسی قرارداده و اقدامات موثری در راستای کنترل سیلاب‌ها و تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی از جمله احداث سازه‌های آبخیزداری و اجرای پروژه‌های آبخوان داری انجام داده و که یکی از مهمترین این حوزه ها، حوزه آبخیز خراسانلو از توابع ابهر است.

آقاجانلو تاکید کرد: تاکنون در حوزه آبخیز خراسانلو بندهای چند منظوره سنگ ملات و خاکی با حجم حدود ۶۰ هزار مترمکعب احداث شده است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رییس کل دادگستری استان:۱۰۰ محکوم مالی به کمک خیران در زنجان آزاد شدند

چ سپتامبر 23 , 2020
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۰ محکوم مالی به کمک خیران در زنجان آزاد شدند. به گزارش شهاب زنجان به نقل از دادگستری کل زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا ۳۱ شهریور ماه تعداد ۱۰۰ محکوم جرائم غیر عمد مالی با […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس