مدیر کل منابع طبیعی استان: چمن سلطانیه در معرض تهدید است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان درباره وضعیت چمن سلطانیه، گفت: چاه‌های آبی منطقه و بروز کمبود آب و افت سطح سفره‌های زیرزمینی، تاثیر منفی بر چمن تاریخی سلطانیه دارد و این در حالی است که این چمن ثبت ملی شده و باید اقدامات لازم در این رابطه انجام شود.

چمن سلطانیه

به گزارش شهاب زنجان، خلیل آقاجانلو، در نشست خبری که همزمان با هفته منابع طبیعی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در ادیان ما به سنت نیک نهال کاری تاکید شده و این امر هر ساله در آخرین ماه زمستان در کشور اجرا می شود تا با نشاط و سرسبزی طبیعتی زیبا به استقبال بهار برویم.

به گفته وی، هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی است تا بیشتر به اهمیت حفظ و صیانت از منابع طبیعی و درختان پرداخته شود.

آقاجانلو با بیان اینکه در یک سال اخیر حوزه های آبخیزداری، فنی، حفاظت و حمایت وهمچنین یگان به منظور حفاظت از عرصه های ملی و توسعه فضای سبز استانی تمام تلاش خود را کرده اند، اضافه کرد: خوشبختانه با اثربخشی مثبت از سوی دوستداران طبیعت و حوزه نشینان همراه بوده است.

 مدیرکل کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با تاکید بر احیا و بازسازی معادن در استان، گفت: یکی از برنامه های اداره کل احیاء و بازسازی معادن می باشد. در صدد هستیم تا این طرح در معادنی که ظرفیت احیاء و بازسازی را دارند اجرا شود.

به گفته آقاجانلو، طرح احیاء و بازسازی معادن در معدن انگوران که یکی از بزرگترین معادن در کشور به شمار می رود آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی، با تاکید بر اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای استخراج معادن مهم و باارزش، همکاری و همراهی دارد، ادامه داد: این مورد با درخواست معدن‌کار و طی مراحل قانونی و صدور مجوز از سازمان مذکور امکان‌پذیر است.

وی به موضوع قاچاق چوب که این روزها یکی از موضوعات داغ رسانه ها شده است نیز پرداخت و افزود: متاسفانه به علت افزایش قیمت چوب، سودجویان به این سمت سوق یافته اند.

آقاجانلو ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با همت یگان حفاظت این اداره کل اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قاچاق چوب در سطح استان اجرا می کند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت در تمامی شهرستان ها نیز در راستای جلوگیری از قاچاق انواع چوب آلات فعالیت می کنند و همچنین بدین منظور شیفت های شبانه روزی نیز برقرار است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، درباره وسعت جنگل‌های دست‌کاشت استان، گفت: وسعت خوبی از مساحت استان جنگل‌کاری انجام شده است که شهرستان‌های خرم‌دره، ماه‌نشان و ابهر بیشترین سهم جنگل‌کاری را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: این طرح به منظور زراعت چوب و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان جنگلی اجرا می‌شود. اصلاح و احیای مراتع، تولید علوفه و تولید نهال را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل منابع‌طبیعی استان است و در صدد هستیم تا در راستای پیشبرد اهداف مشخص شده، این طرح‌ها نیز به خوبی در استان اجرا شود.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کسب شش مقام برتر کشوری توسط دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه پیام نور استان زنجان

چ مارس 3 , 2021
دانشجویان دانشگاه پیام نور استان زنجان در چهارمین جشنواره فرهنگی وهنری رویش دانشگاه پیام نور به شش مقام کشوری دست یافتند. به گزارش شهاب زنجان به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان، رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویی رویش دانشگاه های پیام […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس