شش هزار و۵۰۰ شی تاریخی زنجان در سامانه جام ثبت شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: شش هزار و ۵۰۰ شی تاریخی و فرهنگی استان در سامانه جامع اموال منقول تاریخی‌ فرهنگی (جام) ثبت و ساماندهی شده است.

امیر ارجمند با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری هزار شیء فرهنگی تاریخی استان ساماندهی و در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی و تاریخی «جام» ثبت شده است.

وی افزود: هر شی که در سامانه جام قرار بگیرد به منزله ثبت در اموال دولتی است و این به دستیابی به آمار دقیق از اشیا کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، با تاکید بر اهمیت حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی استان زنجان، گفت: امیدواریم با سرعت بخشیدن به اقدامات، تا سال ۱۴۰۰ اکثریت اشیای تاریخی موجود در موزه‌های استان در سامانه جام ثبت و دارای شناسنامه شوند.

ارجمند اظهار کرد: به منظور ثبت اشیای تاریخی در سامانه جامع اموال منقول تاریخی‌فرهنگی (جام)، عکس برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و اقدامات دیگر زیر نظر کارشناسان باستان شناسی برای این اشیا انجام می شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان،مجموع آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی، به عدد ۸۴۷ اثر رسیده که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.

شهاب زنجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

استعداد شکوفای زنجان در صنعت گل و گیاه

س دسامبر 1 , 2020
*مریم بهرامی –  از چند سال قبل که صحبت از کاشت نهال گل محمدی در زنجان ورد زبان ها افتاد و این استعداد در نوع خود شکوفا شد، تمامی نگاه ها به کاشت انواع گل ها حال و هوای دیگری در استان به خود گرفت. گویی این منطقه از کشور […]
فارسی سازی پوسته توسط: همیار وردپرس